Over een paar weken (2 á 3 om precies te zijn), zou ik klaar moeten zijn met mijn afstudeerstage + scriptie. Na 3 jaar studeren ben ik dan eindelijk Bachelor of ICT
...
Allemaal leuk en aardig, maar:
Nu kwam tijdens een gesprek met de manager naar voren, dat ik misschien een baan zou kunnen krijgen daar na mijn stage. Opzich is dat natuurlijk prima, vooral in deze tijden waarin banen niet voor het oprapen liggen. Het enige waar ik eigenlijk mee zit, is het vele reizen dat ik zou moeten doen als ik als consultant daar ga werken. Ik zou 4 dagen in de week buiten de deur moeten zijn en aangezien ik (en het bedrijf) in zuid limburg woon komt het er op neer dat ik toch flink zal moeten reizen. Elke consultant binnen de organisatie rijdt zo'n 50 á 60k per jaar.
Consultancy is overigens iets waar ik bij mijn afstudeerprofiel juist NIET voor gekozen heb. Mijn interesse ligt meer in het straatje van vaste functie bij een bedrijf.
Het pluspunt aan een baan daar zou zijn dat ik:
[list]
• snel ervaring op doe
• kan netwerken bij klanten van de organisatie
• het altijd makkelijker is om verder te solliciteren vanuit een functie dan uit een niets-doen situatie...
De hele dag thuis zitten lijkt me nu ook weer niets, maar andere banen lijken er niet al te veel te zijn (vooral hier in het zuiden
). M'n ouders zijn er overigens ook niet happig om dat ik de hele dag thuis zou zitten
(en begrijpelijk). Helaas kan ik van het loontje van mijn bijbaan niet op mezelf gaan wonen, en zal ik wel direct een fulltime moeten zoeken.
Ik snap dat het een heel persoonlijke keus is, maar hebben jullie toevallig tips
Eigenlijk wilde ik nog eventjes relaxen en mijn gedachten een beetje schoonmaken en eens goed bedenken wat ik wil gaan doen de rest van mijn leven .....
Allemaal leuk en aardig, maar:
- Ik ben nu 25, en woon thuis.
- Heb een bijbaantje waar ik een aantal uren in de week kan maken en wat niet bijzonder slecht betaald. Het baantje is verder niet erg bijzonder, en weinig uitdagend. Echt verder groeien in dat bedrijf wil ik ook niet, al zullen die mogelijkheden er wel zijn.
- Bij mijn GF intrekken lijkt me voorlopig nog 3 x niets...
Nu kwam tijdens een gesprek met de manager naar voren, dat ik misschien een baan zou kunnen krijgen daar na mijn stage. Opzich is dat natuurlijk prima, vooral in deze tijden waarin banen niet voor het oprapen liggen. Het enige waar ik eigenlijk mee zit, is het vele reizen dat ik zou moeten doen als ik als consultant daar ga werken. Ik zou 4 dagen in de week buiten de deur moeten zijn en aangezien ik (en het bedrijf) in zuid limburg woon komt het er op neer dat ik toch flink zal moeten reizen. Elke consultant binnen de organisatie rijdt zo'n 50 á 60k per jaar.
Consultancy is overigens iets waar ik bij mijn afstudeerprofiel juist NIET voor gekozen heb. Mijn interesse ligt meer in het straatje van vaste functie bij een bedrijf.
Het pluspunt aan een baan daar zou zijn dat ik:
[list]
• snel ervaring op doe
• kan netwerken bij klanten van de organisatie
• het altijd makkelijker is om verder te solliciteren vanuit een functie dan uit een niets-doen situatie...
De hele dag thuis zitten lijkt me nu ook weer niets, maar andere banen lijken er niet al te veel te zijn (vooral hier in het zuiden
Ik snap dat het een heel persoonlijke keus is, maar hebben jullie toevallig tips
[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 04-01-2010 20:49 ]