[3GS] iTunes <> Winamp miserie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Hallo

Ik heb lang gewacht alvorens een topic te maken voor mijn frustraties. Maar ik heb zo het gevoel dat ik als sinds lange tijd geen stap verder geraak. Eventjes de situatie schetsen.

Heb sinds kort een iPhone 3GS aangeschaft die ik oa wil gebruiken om een deel van m'n muziekcollectie op te plaatsen (playlists). Aangezien ik gewend was van vroeger Winamp te gebruiken had ik besloten om via de winamp plugin mijn muziek te syncen wat trouwens vrij goed lukte. Het enigste probleem is hierbij dat je verder alle sync functionaliteit van Itunes verloren gaat aangezien de ddb volledig f*cked up staat door winamp.

Aangezien ik enorm veel werk heb gestoken in m'n winamp playlists / library... wou ik verder blijven werken met winamp, maar aangezien het syncen zoveel problemen opleverde uiteindelijk toch maar besloten van itunes te proberen. Aangezien winamp m'n playlists opslaat onder .m3u8 formaat zonder de winamp naam was ik genoodzaakt om iedere playlist te openen en te gaan zoeken over welke het ging om dan later hem op te slaan als .m3u (voor import in Itunes). Dit is uiteindelijk gelukt maar heeft mij veel tijd gekost. Verder vind ik het mateloos irritant dat itunes niet automatisch m'n library bijwerkt als er nieuwe muziek bijkomt? (wtf) Ik had al een "Itunes library updater" gedownt om dit probleem op te lossen maar dit zorgde ook voor problemen. Om een lang verhaal kort te maken. Dit zijn de 2 grootste problemen die nog overschieten.

1. Hoe in godsnaam kan je gemakkelijk je library updaten in itunes zonder dubbels te hebben / gigantisch lang te moeten wachten. Zoals ik al vertelde heb ik Itunes libary updater staan maar dit prog gaat door een onverklaarbare reden extra nummers gaan toevoegen in m'n folders :s

vb

--- Hoofdmap muziek albums (staat als standaard libary map voor Itunes)
--- 2de muziekmap met losse nummers in waar ik ook geregeld nieuwe nummers in plaats.

Vanaf dat ik library updater laat lopen gaat ie in m'n 2de muziekmap nieuwe nummers gaan plaatsen die nog niet in m'n library staan. Ik vermoed dat dit komt doordat deze folder niet een submap is van m'n Hoofdmuziek map? Ik zie het niet echt zitten om die mappen bij elkaar te plaatsen aangezien heel m'n library in winamp dan niet meer klopt.. (file locations)

2. Is het mogelijk om gemakkelijker playlists te exporteren van uit winamp naar itunes?

Alvast bedankt :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
echt niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 11:25
Ik weet niet hoe het precies gaat met WinAmp, maar als ik een hele lading muziek in iTunes wil importeren doe ik dat zo (onder os x):

1. Stel de map waar alle muziek instaat in als "iTunes Media"-map. (Bij iTunes - voorkeuren -geavanceerd)
2. Vink" Werk map iTunes media automatisch bij" en "Kopieer de bestanden naar iTunes media blabla" allebei aan.
3. Voeg de map iTunes media toe aan de muziekbibliotheek, dit doe je door Archief - voeg toe aan bibliotheek.

Even wachten en voilà, alles staat goed! Ik moet wel even toegeven dat mijn backup-map precies dezelfde mappenstructuur hanteert als iTunes doet. Dus met Hoofdmap - Artiest - Album - Songs. Ik weet niet hoe WinAmp bestanden ordent, dus het zou kunnen dat hier het probleem zit. Maar als je al de playlisten hebt (in iTunes formaat) dan kun je dat playlist-bestand ook gewoon openen in iTunes, dan voegt hij de hele playlist vanzelf toe. Nadeel is wel dat hij de bestanden dan kopieert naar de "iTunes media"-map, en dat je dan dus je muziek dubbel hebt staan op je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
thx voor de reply xtremekiller.

als je media aan je bibliotheek toevoegt via deze manier dan krijg je toch dubbels in je library?
Ik vrees dat ik wel niet goed begrijp waarom hij die dubbels genereert...

Het is gewoon vervelend dat Itunes zich met van alles wil moeien.. (bestanden kopieren naar mappen, zaken anders gaan indelen) ik krijg daar gewoon de kriebels van. Winamp daarintegen laat alles gewoon staan en stelt heel zijn library samen volgens de muziek die je staan hebt (en scant in de background achter wijzigingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cketelaar
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05-2021
Ben het helemaal eens met Elbaceever. Ik wordt helemaal kriebelig als ik de functies "bestanden door itunes laten ordenen" in het voorkeuren-menu tegenkom. mijn hele logica zou er aan gaan (voor zover deze logisch is). Het beveiligen van deze functie waardoor je vergissingen niet kan maken of anderen het niet zomaar aan kunnen klikken zou voor mij een bijzonder geruststellende toevoeging zijn.

voor het bijwerken van je bibliotheek in itunes zijn wat tools trouwens, waaronder itunes watch folder. bijkomend probleem waar ik tegenaan loop is dat de meta-gegevens die ik in winamp heb zitten bijwerken niet één op één kloppen met zoals ze in itunes staan. heeft iemand hier tips voor?

CK