Western Digital USB2.0 - USB3.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-12-2019
Beste,

Ik en men vader zijn van plan maar liefst 3 HDD's te kopen van Western Digital (WD).

Ik zag nu namelijk wel dat USB 3.0 in zijn kinderschoenen stond? Maar vermoede toch stilaan dat enkele grote bedrijven dit gingen doorvoeren op hun producten.

Mijn vraag is dus, is er hier iemand, met wat kennis over deze producten/ontwikkelingen die me kan zeggen wanneer Western Digital (Of misschien een ander top merk van die prijsklasse) de USB 3.0 invoert?

Het zou zonde zijn om nu € +400 eraan uit te geven als dan de maand erna de USB 3.0 komen..

MvG,
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien kan je ook kijken naar eSATA? Dat biedt in principe dezelfde doorvoersnelheden als een interne harde schijf, en er is vrijwel altijd ook een USB 2.0 poort aanwezig voor comptabiliteit met andere systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
Admiral Freebee schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:29:
Misschien kan je ook kijken naar eSATA? Dat biedt in principe dezelfde doorvoersnelheden als een interne harde schijf, en er is vrijwel altijd ook een USB 2.0 poort aanwezig voor comptabiliteit met andere systemen.
Je begrijpt het niet helemaal denk ik.. Ik vraag eerder achter een datum wanneer 'zij' de USB 3.0 uitvoeringen brengen.

eSATA = Welke snelheden?
En soms tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mja, ik geef je alleen een alternatief dat je misschien nog niet kende. De meest voorkomende revisie van eSATA biedt een doorvoersnelheid van 3Gbit/s, ofwel 300MB/s. USB 3.0 biedt theoretisch 4Gbit/s bandbreedte, maar in praktijk zal een harde schijf de eSATA snelheid nog niet eens halen. Daar is een harde schijf te traag voor. Bovendien hebben USB 1.1 en 2.0 ons al geleerd dat USB de theoretische bandbreedte bijlange niet haalt.

Ik denk dus dat eSATA een mooi alternatief is. De meeste moderne moederborden hebben hiervoor wel een aansluiting. Dat moet je dan even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij USB heb je een Pentium 1 of 2 vergelijkbare in een chipje in de externe behuizing om een SATA-schijf op USB beschikbaar te maken. Dan heb je nog de processor in de computer die bezig is met USB naar iets bruikbaars te vertalen. 2 vertaalslagen en 2 bottlenecks.

Als het snel moet, dan gebruik je eSATA om de harde schijf direct aan je computer zonder vertaalslagen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
En dan ook enige suggesties van merken?

Maar deze eSATA schijven, die bouw ik in in mijn computer? Of moet ik kijken naar een externe hdd met eSATA aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een externe behuizing met eSATA aansluiting. Kijk wel even of je moederbord ook een eSATA aansluiting heeft. Anders moet je werken met een bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
Ik kan nu niet zo 1-2-3 mijn pc kast opendraaien.. Heb een Intel P35 (2 jaar oud) dus zal het even moeten googlen vrees ik.

Edit;

Six Serial ATA 3.0 Gbps ports, including 1 eSATA port with RAID support.

Dat is voldoende indien deze niet in gebruik is? ;p

[ Voor 36% gewijzigd door wouterke222 op 04-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan deze op de achterkant zien zitten meestal. Of even kijken naar het modelnummer. Maar je hebt dus een eSATA poort ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
Dankje Admiral Freebee en rapture;

Heb je soms nog een merk dat wel degelijk is qua eSATA externe schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
wouterke222 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:22:
Dankje Admiral Freebee en rapture;

Heb je soms nog een merk dat wel degelijk is qua eSATA externe schijven?
Gaat een beetje om de schijf zelf he? ESATA-schijven zijn direct naar je mobo doorgelinkt, de enige hardware DIE JE GEBRUIKT in ESATA-modus is de hdd zelf (en de voeding of course). Het USB-bordje blijft uit dan. Vind je WD, Seagate of Maxtor fijn? Neem je die.

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb er zelf geen ervaring mee, aangezien ik voor occasionele backups genoeg heb aan USB 2.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterke222
Ik las het ook net.. Wel grappig vond ik dit... Ik kan nog wel een maand wachten. (Komende 2 weken koop ik toch niets)
Maar, Ik moet nu zelf ook zien naar een USB3.0 Input voor mijn pc?
Anders haal ik die snelheden toch nooit..Maar daar wordt wel iets op gevonden hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:45
wouterke222 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:51:
Ik las het ook net.. Wel grappig vond ik dit... Ik kan nog wel een maand wachten. (Komende 2 weken koop ik toch niets)
Maar, Ik moet nu zelf ook zien naar een USB3.0 Input voor mijn pc?
Anders haal ik die snelheden toch nooit..Maar daar wordt wel iets op gevonden hoop ik.
Ja je pc die je nu hebt kan geen USB3.0 aan. Dus heb je wel een HD die het aan kan, maar je pc zal nog steeds op 2.0 werken.

Daarvoor zou je dus weer een nieuwe usb3.0 kaartje in je pc moeten inbouwen. Gezien je pc toch al eSata heeft zou ik al deze moeite besparen en lekker daar voor gaan.

En zoals ook al eerder gezegt, zal de USB verbinding ook nog eens allemaal overhead met zich mee brengen wat het er ook niet sneller op maakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Giem op 05-01-2010 19:56 ]

Pagina: 1