Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghulst
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09-2023
Ik heb hier een Acer Aspire 9305 AWSMi liggen die het van het ene op het andere moment niet meer doet. Allereerst leek het op de harddisk, maar het lijkt er nu op dat dat niet de boosdoener is.

- Het opstartscherm werkt prima.
- Bij F2 kiezen duik je keurig de bios in en kun je daar al je wijzigingen kwijt.
- Bij het uitzetten van silent boot wordt de hele opstart opsomming keurig getoond.
- Bij doorstarten wordt eerst het recovery scherm getoond (grafisch en ziet er prima uit), daarna wordt hij zwart en daar blijft het bij.
- Bij het gebruik van boot dvd's van zowel XP als Vista wordt de balk geladen met de tekst "windows laadt bestanden" en daarna wordt het scherm zwart.

Daarna heb ik de harddisk verwijderd om te zien of dat verschil zou maken. Het zou niet mogen, want hij zou moeten booten van de DVD en verder niets. Maar goed, met de harddisk eruit is die kans in ieder geval nihil.

- Bij het gebruik van de Windows 7 DVD wordt dezelfde balk getoond, maar daarna komen er vreemde strepen in beeld. Scheef en voornamelijk wit met een paar gekleurde pixels hier en daar. Alsof het scherm in een verkeerde video modus aangestuurd wordt.

Ik ben hem even kwijt. Ik hoop dat iemand hier ideeën heeft wat ik nog kan doen of proberen. Ik brand morgen in ieder geval nog Ubuntu om te kijken of een heel ander systeem nog andere resultaten geeft. Tenzij jullie andere suggesties hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Graka kapot.