Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc's voor kinder lanparty

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn broertje z'n verjaardagspartijtje zijn we van plan om een lanparty te geven. Vorig jaar hebben we dit ook gedaan en dat was erg leuk. Dit jaar komen er meer kinderen en heb ik geen extra systemen over om te gebruiken.

Nu kwam ik voor een leuke prijs ibm pc's tegen met de volgende specs:

Intel pentium 4 2,4 Ghz
256 of 512 MB DDR
40 GB IDE
CD-ROM en floppy drive
10/100 Mbit

Deze zal ik aansluiten op nog te kopen 15" tft's dus de max speel resolutie zal dan 1024x768 bedragen.

Na wat zoek werk heb ik gevonden dat er een 845v onboard graphics kaart in zit.

Nu snap ik zelf wel dat dit geen monsters zijn, maar zou de chipset misschien net goed zijn voor bijv SOF en bijv ook GTA 3 Vice city? Misschien heeft iemand ooit zulk soort specs op werk/school gehad (neem aan dat ze daar ook vandaan komen) en weleens een spelletje gespeelt in een vrij uurtje of op de vrijdag gmiddag.

En heeft iemand misschien nog tips voor spellen die er redelijk uit zien en MP te spelen zijn die op bovenstaande systemen kunnen draaien?

• DJT88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-07 19:37
"Trackmania nations" wellicht.... het is heel erg laag in te stellen, dus draait op bijna alles nog wel. Plus dat het een gratis spel is. (tis een racespel btw)

Verder doet 'FlatOut' het altijd goed op mijn lan-party's... maar is misschien wel een 10 euro videokaartje voor nodig..

met GTA 3 en SOF heb je een kans... op low.. alhoewel de spellen idd al vrij gedateerd zijn. (gewoon uitproberen, als je de tijd ervoor hebt)

2JZ TT6 :D

Verwijderd

Topicstarter
DJT88 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:32:
"Trackmania nations" wellicht.... het is heel erg laag in te stellen, dus draait op bijna alles nog wel. Plus dat het een gratis spel is. (tis een racespel btw)
Met trackmania had ik vorig jaar problemen met onboard ati systemen, zal misschien deels komen omdat het een nvidia gesponsord spel is en niet optimaal is voor ati.
Verder doet 'FlatOut' het altijd goed op mijn lan-party's... maar is misschien wel een 10 euro videokaartje voor nodig..
Ziet er inderdaad goed uit, maar specs zijn twijfel achtig... het is lastig om kaartjes te vinden (weet ook niet of er agp of pci uitbreiding mogelijk is) en ik heb er dan meteen weer 5 nodig.
met GTA 3 en SOF heb je een kans... op low.. alhoewel de spellen idd al vrij gedateerd zijn. (gewoon uitproberen, als je de tijd ervoor hebt)
Ik speelde het vroeger op m'n P3 550 met ik geloof tnt2 riva 32 mb, maar die kaart zal al 10x beter zijn als die intel onboards... alhoewel dat weet ik dus niet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 08:03

SeatRider

Hips don't lie

Het zijn mijn zaken niet, maar waarom zou je speciaal voor een kinderfeestje een berg systemen gaan aanschaffen? Geld teveel? :D

Nederlands is makkelijker als je denkt

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-11 23:04
Is het geen mogelijkheid om een paar kinderen hun eigen pc mee te laten nemen?
Anders wordt het misschien een beetje duur.

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande systemen zijn te doen, ik heb eigenlijk geen zin om mijn keuze te weerleggen dus kunnen we ons weer wenden tot de openingspost :)

Verwijderd

Hebben Sof en GTA niet een minimumleeftijd van 16 jaar? De PSP versie van GTA IV is iig 18 jaar en ouder...

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 21:37 ]

Verwijderd

Hmm.. Deze systemen zouden ook Worms wel kunnen draaien, heb pas nog een Worms World Party weer uit de kast getrokken en me weer uren vermaakt!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
kijk even op marktplaats en koop bij je in de buurt een 2e hands videokaartje voor iets van 20 euro. Gegarandeerd veel betere prestaties met dat p4 systeempje. Die intel GMA chips zijn echt om te huilen zo slecht.

• DJT88
  • Laatst online: 06-07 19:37
Hij heeft er wel meteen vijf nodig, dus dat gaat niet heel makkelijk worden.
Ik zou zeggen, probeer ff wat spelletjes op 1 van de systemen, en zoek dan uit wat het beste werkt. allemaal extra videokaarten aanschaffen lijkt me ook niet jouw bedoeling.

2JZ TT6 :D

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-10 14:58
Huur gewoon systemen! ff PC huren in google en je moet er denk ik wel uitkomen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Verwijderd

Topicstarter
DJT88 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 07:25:
Hij heeft er wel meteen vijf nodig, dus dat gaat niet heel makkelijk worden.
Ik zou zeggen, probeer ff wat spelletjes op 1 van de systemen, en zoek dan uit wat het beste werkt. allemaal extra videokaarten aanschaffen lijkt me ook niet jouw bedoeling.
Dat is idd lastig, verder hebben de systemen die ik op het oog heb geen AGP slot alleen maar PCI en dat is extra schaars.

Verwijderd

probeer anders 2e hands nog wat cheape agp kaartjes op de kop te tikken, weet je zeker dat je geen problem krijgt met je hardware

Verwijderd

Topicstarter
CaVeFiSh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:28:
Huur gewoon systemen! ff PC huren in google en je moet er denk ik wel uitkomen.
Dezelfde soort systemen scheelt me dan een 10tje per systeem en dan zit het vervoer er nog niet bij in...

Wil iedereen zich gewoon wenden t.o.v de openingspost a.u.b, ik weet precies wat ik doe en nodig heb. Ik vraag alleen om ervaringen met bovenstaande systemen.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
uhm, ik zeg maar iets doms hoor: maak een mooi dealtje met een internet cafe? er zijn altijd mogelijkheden voor dit soort dingen... scheelt een hoop knaken in ieder geval xD

Verwijderd

Topicstarter
itons schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:55:
uhm, ik zeg maar iets doms hoor: maak een mooi dealtje met een internet cafe? er zijn altijd mogelijkheden voor dit soort dingen... scheelt een hoop knaken in ieder geval xD
Had ook gekund ja en 3 ontbijtkoeken aan een tijltje en 4 marsen in een emmer ben je ook klaar voor 3 euro.

Ik heb de tft monitoren net gekocht, dus als iemand mij dan toch nog kan vertellen over een ervaring met de chipset uit de TT houd ik me aanbevolen.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

kan je niet wat bechmarks vinden, of een 3Dmark run doen, dan kan je die score vergelijken met andere systemen.

• CaVeFiSh
Oke ik vermoed dat de volgende spellen wel goed zullen draaien:
- SOF
- Quake 2
- Unreal Tournament (gewoon de eerste)
- Age of empires 2
- Red Alert 2
- Settlers 3 (Niet settlers 4 doen!!!! daar zitten namelijk veel bugs in betreft de LAN play)
- Worms World Party

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:46:
kan je niet wat bechmarks vinden, of een 3Dmark run doen, dan kan je die score vergelijken met andere systemen.
Ik kan de systemen alleen kopen in een partij, dus nu 1 op de kop tikken gaat niet.
Er is helaas weinig te vinden, heb wel aantal youtube filmpjes gezien over intel extreme graphics maar dat was dan toch weer een andere chipset.

Verwijderd

Topicstarter
CaVeFiSh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:39:
- SOF
- Quake 2
- Age of empires 2
- Red Alert 2
- Settlers 3 (Niet settlers 4 doen!!!! daar zitten namelijk veel bugs in betreft de LAN play)
- Worms World Party
Bedankt voor de tips :)

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
- SOF
- Quake 2
- Age of empires 2
- Red Alert 2
- Worms World Party
Unreal Tournament is inderdaad erg leuk op een lan, zullen de kids zich uren mee vermaken heb ik zo het idee.
Anders kan je ook nog Need for Speed underground (deel1) proberen, draait ook soepel waarschijnlijk en is ook erg leuk.

Soundcloud

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Er zijn een aantal spellen die je prima kan spelen iig en erg leuk zijn om te doen (ook voor kinderen)
[list]• Age of Empires (1 of 2 zal iig prima draaien)
• Transport Tycoon
• Sim City
• Red Alert 1 of 2
• Dune (elke versie)
• Worms (alles behalve 3D, maar die is toch niet leuk)
• Quake 3
• Unreal Tournament (misschien werkt zelfs 2004 nog wel)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 14:48

GSX-MAN

de/het/een

Civilization 3 wellicht?

Slecht idee... Hoe laat?

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

unreal tournament is nog wel leuk omdat daar heeel veel mods voor zijn, bijv. een paintball mod
verder nog wat handige links:
hier kan je veel legale gratis volledige games downloaden: http://www.gamershell.com/fullgame_download_archive.html

Verder kan je ook ubuntu draaien dan kan je dit spelen: https://help.ubuntu.com/community/Games

Hoe ga je de game draaien, heb je zelf een server? Heb je al randapparatuur (muizen tobo's) ?

Verwijderd

Topicstarter
UT is een hele goede tip!
Verder moeten de spellen wel MP zijn.

Muizen en toetsenbord zitten bij de systemen, wellicht dat ik nog wat headphones koop.
Switch en netwerkkabels heb ik wel.

Ik heb een pc die ik in kan inrichten als server, maar hangt af of dit nodig is voor de spellen.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan tegenwoordig ook partijeen dualcore pentium D toestellen opkopen. Ze zijn wel iets duurders maar dan heb je vaak toch nog relatief goedkoop veel rekenkracht.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Dezelfde soort systemen scheelt me dan een 10tje per systeem en dan zit het vervoer er nog niet bij in...
Je had even in je openingspost moeten vermelden dat je de systemen voor een dermate lage prijs kunt krijgen dat huren vrijwel niets scheelt, en dat je het niet erg vindt om achteraf met een aantal kasten en schermen te blijven zitten. Had een hoop ruis in de communicatie gescheeld.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met Settlers 3 heb je, mits je onder een bepaald versie nummer zit, anders ook een gigantische bug: Bomen die nét niet volgroeid zijn en dus niet om te hakken zijn. Welke versie hiervoor nodig is (om dit probleem niet te hebben) weet ik alleen even niet.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2010 00:01 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Half life is ook een goede multiplayer schieter geweest.

Er moet ook een race game in he? mini machines?

[ Voor 31% gewijzigd door leuk_he op 06-01-2010 00:04 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die Intel 845 dingen doen echt geen drol. Denk dat het op zijn hoogst vergelijkbaar is met een Geforce4 MX. Erg budget dus. (zie ook Wikipedia: GeForce 4 Series daar wordt ook een vergelijking gemaakt met de 845G )

Denk dat je niet hoger dan DirectX7/8 spellen moet spelen. Sof kan eventueel op Low settings misschien wel ja.

Maar probeer het meer met de Non-shooters dus bijvoorbeeld een leuke RTS (Starcraft/Warcraft 3) of een RPG, Diablo2 (samen potjes dungeon running doen)

En voor een potje co-op knalfestijn is Serious Sam natuurlijk top, dat gaat misschien ook nog wel op zo'n 845 met low settings. Bovendien ligt Serious Sam voor weinig in de budgetbak natuurlijk.

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 20:25
GJtje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:00:
[...]
Met Settlers 3 heb je, mits je onder een bepaald versie nummer zit, anders ook een gigantische bug: Bomen die nét niet volgroeid zijn en dus niet om te hakken zijn. Welke versie hiervoor nodig is (om dit probleem niet te hebben) weet ik alleen even niet.
Het is voor een kinderfeestje dus, even settlers spelen zit er denk ik niet in. Ik zou het bij First Person Shooters of race games houden (met uitzonderingen zoals worms etc daargelaten), dit met in het achterhoofd, dat het kinderen zijn (onder de 12?). Dan zou je alle spellen van +/- 5-7 jaar geleden kunnen nemen, misschien oudere.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:34
GTA 2 multiplayer :D

• CaVeFiSh
GJtje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:00:
[...]
Versie 1.60 heb je nodig om hier geen last van te hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Er moet idd een simpele shooter kunnen worden gespeeld als SOF MP demo en nog iets van een race spel.
Wat verder werkt is mooi meegenomen.

Kinderen zijn rond de 11.

Ik heb de PC's net besteld, ik heb langzamere 1.8 ghz modellen gekocht maar wel met de mogelijkheid om deze uit te breiden met een half hoge AGP 4x kaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 16:36 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is tegenwoordig ook nog eens gratis te krijgen op de website van RockStar!
Of zit MP niet ingebouwd in GTA II? :X

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2010 21:16 ]

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:38
Insane (spel waar ik met lanparties veel lol mee heb beleefd), zal prima draaien.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
AoE2 wil nog wel eens gaan stotteren bij grote aantallen explosies/vuren/bewegende legers.

Kunnen de vaders van die kids geen pc langsbrengen oid? Ander accountje dr op zetten, internet uitzetten op de server.

[ Voor 40% gewijzigd door BlackWhizz op 06-01-2010 21:29 ]

Verwijderd

Ooit eens op een lanparty revolt gespeelt.
Race spelletje waarbij je elkaar lekker dwars kan zitten.
Is lang geleden, dus ik verwacht dat het op een oud systeem prima zal draaien.

http://www.dosgamesonline.com/index/game/705/Re-Volt.html
hier te downloaden, weet alleen niet of het de volledige versie is.
Anders zelf nog even verder zoeken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat revolt ziet er echt goed uit!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mooie aan Re-Volt is ook, dat er een track editor in zit, waarmee je zelf gemaakte baantjes kan bouwen.

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:38:
Ooit eens op een lanparty revolt gespeelt.
Race spelletje waarbij je elkaar lekker dwars kan zitten.
Is lang geleden, dus ik verwacht dat het op een oud systeem prima zal draaien.

http://www.dosgamesonline.com/index/game/705/Re-Volt.html
hier te downloaden, weet alleen niet of het de volledige versie is.
Anders zelf nog even verder zoeken.
Daar zat ik net aan te denken, erg vermakelijk spel, ook als je wat ouder bent :D

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

GJtje schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:13:
[...]
Is tegenwoordig ook nog eens gratis te krijgen op de website van RockStar!
Of zit MP niet ingebouwd in GTA II? :X
GTA I en GTA II hadden wel MP ingebouwd, pas vanaf 3 hebben ze dat er weer uit gesloopt (tot 4...)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Codename Eagle!

Systeemeisen:
P200MHz
32MB RAM
4xCD-ROM
380MB free disk space
Pagina: 1