Hallo mede Tweakers,
Mijn moeder heeft sinds een aantal jaar een PC(Fujitsu Siemens Scaleo P).
Tegenwoordig geen specs meer om naar huis te schrijven, maar ach.
Maar sinds een jaar heeft het machientje het er wel aardig moeilijk mee, MSN staat open +2 tabbladen op IE en de CPU-gebruik staat alweer op 100% zonder dat deze fluctueert. Pas als ik IE afsluit daalt de CPU-gebruik weer tot zo'n 20-40%.
Er kunnen ook helemaal geen Youtube filmpjes op bekeken worden omdat de CPU dat gewoon totaal niet aankan.
Nu heb ik (toevallig) een tooltje gedownload van de Intel website die aangeeft welke CPU je hebt.
De PC heeft: Intel(R) Celeron(R) D CPU 335 2.80GHz
Deze heeft een 'expected speed' van 2.8GHz en een 'System bus' snelheid van 533MHz.
Nu staat er ook bij wat de werkelijke snelheid is van mijn processor is, en deze is heel wat lager, schrik niet:
Mijn PC heeft een snelheid van 1.22GHz en een 'System bus' snelheid van 232MHz.
Dat is een daling van ~ 56%!
Hoe is dit mogelijk?
AFAIK zit er geen nieuwe hardware in, op een 2e hardeschijf na.
En is het door dit feit dat de PC zo snel 100% CPU-gebruik heeft?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
p.s. Als jullie een compleet hardware overzicht moeten hebben, dan kan ik dat wel regelen.
Mijn moeder heeft sinds een aantal jaar een PC(Fujitsu Siemens Scaleo P).
Tegenwoordig geen specs meer om naar huis te schrijven, maar ach.
Maar sinds een jaar heeft het machientje het er wel aardig moeilijk mee, MSN staat open +2 tabbladen op IE en de CPU-gebruik staat alweer op 100% zonder dat deze fluctueert. Pas als ik IE afsluit daalt de CPU-gebruik weer tot zo'n 20-40%.
Er kunnen ook helemaal geen Youtube filmpjes op bekeken worden omdat de CPU dat gewoon totaal niet aankan.
Nu heb ik (toevallig) een tooltje gedownload van de Intel website die aangeeft welke CPU je hebt.
De PC heeft: Intel(R) Celeron(R) D CPU 335 2.80GHz
Deze heeft een 'expected speed' van 2.8GHz en een 'System bus' snelheid van 533MHz.
Nu staat er ook bij wat de werkelijke snelheid is van mijn processor is, en deze is heel wat lager, schrik niet:
Mijn PC heeft een snelheid van 1.22GHz en een 'System bus' snelheid van 232MHz.
Dat is een daling van ~ 56%!
Hoe is dit mogelijk?
AFAIK zit er geen nieuwe hardware in, op een 2e hardeschijf na.
En is het door dit feit dat de PC zo snel 100% CPU-gebruik heeft?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
p.s. Als jullie een compleet hardware overzicht moeten hebben, dan kan ik dat wel regelen.