Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb een probleempje met mijn pc, sinds vanmorgen doet internet het niet meer. Ik typ dit bericht op mijn laptop, ongeveer een centimeter of 50 van mijn PC af, dus aan de router ligt het niet..

Mijn pc is een Dell XPS 420, met besturingssysteem Vista. Ik heb een Sitecom 300N router, met bijbehorende dongle.
Ik heb deze USB dongle ook op mijn laptop geinstalleerd, en daar leek hij wel te werken. Ik heb vervolgens een oude USB Dongle van mijn ouders geprobeerd, en ook deze werkte helemaal niet op mijn pc.

Het probleem is dat er helemaal geen netwerken weer worden gegeven. Ik heb mijn drivers al opnieuw geinstalleerd, ik heb systeemherstel geprobeerd, ik heb een andere USB poort gepakt voor de dongle, voor het geval dat die misschien kapot was, maar nog steeds niets!

Mijns inziens ligt het dus aan iets in de pc of in de verbinding zelf ofzo, aangezien de USB dongle en de router het wel normaal doen! Maar ik heb niet zodanig verstand van computers dat ik weet wat dat precies moet zijn...

Heel frustrerend, want ik kan dus op mijn laptop wel online!

Zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?
Als ik meer informatie ergens over moet geven, laat maar weten!

Groet :)

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Geen paniek, komt allemaal wel goed ;) .

Als eerste is het misschien handig om aan te geven wat wel en niet werkt. Zoals ik het nu begrijp heb je het volgende.

--Internet---->[modem/router]-- -- -- draadloos vanaf hier?

Bedraad werkt alles? Maar draadloos dus niet?

[ Voor 19% gewijzigd door battler op 04-01-2010 19:39 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-03 23:03
Ik heb even de titel aangepast

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Topicstarter
battler schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:38:
Geen paniek, komt allemaal wel goed ;) .

Als eerste is het misschien handig om aan te geven wat wel en niet werkt. Zoals ik het nu begrijp heb je het volgende.

--Internet---->[modem/router]-- -- -- draadloos vanaf hier?

Bedraad werkt alles? Maar draadloos dus niet?
Ik heb niet echt de mogelijkheid om het bedraad aan te sluiten, dan moeten er een aantal muren uit :(

Draadloos internet via Ziggo, modem inderdaad, via een router van Sitecom, 300N. Ikzelf heb een draadloze netwerkadapter van Sitecom die bijgeleverd werd met de router.

Met de router is niks mis, want mijn internet doet het prima op mijn laptop.
Met de USB netwerkadapter is ook niks mis, die heb ik geinstalleerd op mijn laptop en hij deed het.

Dus is er iets anders aan de hand...

En sorry voor de titel, haha, paniekreacties :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 19:58:
[...]

Ik heb niet echt de mogelijkheid om het bedraad aan te sluiten, dan moeten er een aantal muren uit :(

Draadloos internet via Ziggo, modem inderdaad, via een router van Sitecom, 300N. Ikzelf heb een draadloze netwerkadapter van Sitecom die bijgeleverd werd met de router.

Met de router is niks mis, want mijn internet doet het prima op mijn laptop.
Met de USB netwerkadapter is ook niks mis, die heb ik geinstalleerd op mijn laptop en hij deed het.

Dus is er iets anders aan de hand...

En sorry voor de titel, haha, paniekreacties :D
hij ziet dus geen netwerken? Staat wireless zero configuration aan?

configuratiescherm-> systeembeheer-> services eenmaal in services zoek naar wireless zero configuration en zet deze dan aan.

Indien dat niet werkt controleer of de netwerkkaart wel herkend wordt!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Ahh dus als ik het goed begrijp heb je eigenlijk geen netwerkprobleem. Zoals ^^ zie je dus blijkbaar geen draadloze netwerken?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, hij ziet inderdaad geen netwerken. Terwijl dezelfde USB adapter wel netwerken ziet wanneer ik hem op mijn laptop gebruik.

Ik kan Wireless Zero Config niet vinden in dat lijstje :(

Wat bedoel je met controleren of de netwerkkaart herkend wordt?
Bij apparaatbeheer staat mijn adapter wel gewoon bij Netwerkadapters, als dat is wat je bedoelt.

Bedankt voor de suggesties tot dusver in ieder geval!!!

Verwijderd

Ok draadloos netwerk werkt niet op de pc maar op de laptop wel.
Check de volgende zaken:
1. staat de wireles network zero configuration service aan op de pc? (windows toets ingedrukt houden en op de r toets drukken --> intypen services.msc en druk op enter --> scrol in het services scherm naar beneden en check of de service wireless network configuration service is gestart (ik heb geen vista meer maar windows 7 en daar heet het WLAN Autoconfig in plaats van wireless network configuration service) Deze service moet aan staan en ook automatisch starten bij het opstarten van Windows).
2. Indien de service uit stond moet je nu opnieuw naar de beschikbare wireless networks gaan zoeken
3. Als het nog niet werkt en/of de service uit stap 1 al goed stond is het misschien het handigste om de wireless dongle te verwijderen uit de device manager (rechtermuisknop op my computer en selecteer manage of beheren afhankelijk van de taal --> in het computer management window selecteer device manager in het linkerdeel van de window--> in het rechterdeel klap je de network adapters open en verwijder je de wireless dongle die daar staat--> reboot de pc en plug de dongel in je pc--> deze gaat de dongle opnieuw installeren.
4. sluit je pc via een utp kabel aan op de router dan hoef je niet steeds te switchen tussen de laptop en de pc met die wireless dongle.

Hopelijk helpt dit een beetje, suc6

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:18:
Ok draadloos netwerk werkt niet op de pc maar op de laptop wel.
Check de volgende zaken:
1. staat de wireles network zero configuration service aan op de pc? (windows toets ingedrukt houden en op de r toets drukken --> intypen services.msc en druk op enter --> scrol in het services scherm naar beneden en check of de service wireless network configuration service is gestart (ik heb geen vista meer maar windows 7 en daar heet het WLAN Autoconfig in plaats van wireless network configuration service) Deze service moet aan staan en ook automatisch starten bij het opstarten van Windows).
2. Indien de service uit stond moet je nu opnieuw naar de beschikbare wireless networks gaan zoeken
3. Als het nog niet werkt en/of de service uit stap 1 al goed stond is het misschien het handigste om de wireless dongle te verwijderen uit de device manager (rechtermuisknop op my computer en selecteer manage of beheren afhankelijk van de taal --> in het computer management window selecteer device manager in het linkerdeel van de window--> in het rechterdeel klap je de network adapters open en verwijder je de wireless dongle die daar staat--> reboot de pc en plug de dongel in je pc--> deze gaat de dongle opnieuw installeren.
4. sluit je pc via een utp kabel aan op de router dan hoef je niet steeds te switchen tussen de laptop en de pc met die wireless dongle.

Hopelijk helpt dit een beetje, suc6
1. De service stond op Automatisch. Wanneer ik hem aan probeer te zetten krijg ik een foutmelding:
Kan de WLAN Auto Config-service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

2. Stap 2 lukt dus niet ben ik bang, want ik krijg de WLAN Auto Config niet aan :(

3. Werkt ook niet :( na het opnieuw opstarten installeert ie m gewoon weer, maar hij vindt nog steeds geen netwerken..

4. Ik heb een standaard ingebouwde kaart in mn laptop haha, maar ik had mn USB dongle er even op geinstalleerd om te kijken of de fout in die dongle zat, maar dat was dus niet het geval...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:34:
[...]

1. De service stond op Automatisch. Wanneer ik hem aan probeer te zetten krijg ik een foutmelding:
Kan de WLAN Auto Config-service op Lokale computer niet starten.
Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

2. Stap 2 lukt dus niet ben ik bang, want ik krijg de WLAN Auto Config niet aan :(

3. Werkt ook niet :( na het opnieuw opstarten installeert ie m gewoon weer, maar hij vindt nog steeds geen netwerken..

4. Ik heb een standaard ingebouwde kaart in mn laptop haha, maar ik had mn USB dongle er even op geinstalleerd om te kijken of de fout in die dongle zat, maar dat was dus niet het geval...
Lijkt er op of er misschien een programma actief is wat de draadloze netwerken beheerd. Zoek even tussen je programmá's of er een wi-fi management programma tussen zit.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41
Weet je toevallig of je eerst meerdere netwerken kon vinden (dus buiten je eigen netwerk)? Als je die nu ook niet vind dat ligt het vrijwel zeker aan je wireless zero configuration.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kon altijd een stuk of 4 netwerken vinden, nu niks meer.

Ik kan geen wi-fi management programma vinden trouwens.. Wat voor programma kan dit zijn? Ik zie iig niets wat er op lijkt!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:41
Voor Sitecom is dat "sitecom wireless utility".

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Pagina: 1