Ondiepe full atx kast gezocht voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Hopelijk kan iemand mij helpen, want ik zoek me suf en vind geen goede antwoorden.
Ik heb een HTPC in elkaar gezet, maar stom stom stom... Ik heb een behuizing gekocht die niet in mijn dressoir past. Namelijk de Silverstone LC17. Deze heeft een vrij standaard afmeting van 42,5cm DIEP en ik zoek nu idealiter een kast die 10 cm korter is.. Ruimte in de hoogte is er genoeg dus het maakt niet zoveel uit hoe hoog de kast is. En dat is ook belangrijk want er zit een aardig grote koeler op mijn cpu, namelijk de artic cooling freezer 7.

Heeft er iemand een tip welke behuizing geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

meeste kasten zijn +/- 40 diep omdat dan de hdd's en de optische drives uitkomen icm de voeding en het moederbord. sommige kasten dus niet, als ze een anders-dan-standaard-1995-atx layout gebruiken..

ik zou dr namelijk ook zo geneen kunnen noemen, zelfbouw is zeker geen optie? (overigens wil ik je best helpen n kast in te korten, maar dat moet je zelf beslissen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
De kast inkorten dat is ook een mogelijkheid. Ik heb er een afbeelding bij gezet, dan kunnen we meteen zien waar we het over hebben.

Afbeeldingslocatie: http://u1.imgupload.co.uk/1262563200/30bb_img_3703.jpg

Als de cd-rom speler tegenover de voedig zou zitten, dan kan die kast zo een 10 centimeter kleiner kunnen worden.. Hou zou jij dat aanpakken?

Ik ben zo groen als gras op dit gebied, dus ik kan er niet zo maar aan beginnen. Hetzelfde geld voor zelfbouw, ook een goede optie... Maar geen ervaring mee.

Update: een kast die wel ondiep is, is de Silverstone LC04. Best een mooi ding, maar die heeft een soort custom voeding om ruimte te besparen en die is maar 240 watt en dat is wel weinig. Ook is de binnenkant erg krap... Jammer, want het is best een mooi ding.

[ Voor 34% gewijzigd door Dennis013 op 04-01-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

ik zie dat je al een compactere voeding hebt, ik heb zelf een voeding die bijna 2x zo lang is, en daarbij zou mijn kast dus niet ingekort kunnen worden.(hij zit zelfs klem tegen de cdrom aan, zo compact is mijn kast dan weer)

met een beetje werk zijn de locatie van de voeding en het moederbord wel om te ruilen en dan kan dr inderdaad een stukje tussenuit gezaagd worden :) een andere optie is om de voorkant en het dvd/cdrek opzn kop te monteren tov de achterkant, dan zit de dvdrom ook aan de kant van de voeding. het is ff afhankelijk van hoe t in het echt uitpakt wat de beste oplossing is :)

zelfbouw kasten zijn gemakkelijker in te delen, maar het is lastiger om een mooi voorpaneel te maken die niet gewoon n vlakke plaat met 2 knopjes is, dus is een bestaande kast aanpassen meestal de makkelijkste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Misschien de voorkant van de kast gebruiken, en de rest maken van hout. Of nog een aantal delen gebruiken van de rest, en deze op hout bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

neuh, wel netjes doen, en gewoon op de goede manier onderdelen inkorten en terug popnagelen of puntlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Ik zie het niet zitten om de kast door te zagen. Dan verkoop ik liever de overbodige onderdelen en ga ik voor de Silverstonetek LC04.

Maar nu heb ik ook een oplossing. Ik heb de kast op zijn zijkant in het dressoir gezet. Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel! De HTPC zit nu in een kast, al kan er nu nog maar weinig bij gezet worden.

Ik zie dit als een goede tussenoplossing voorlopig.

Even een update voor als iemand anders dit topic vind.
Deze kast is ook een htpc behuizing die 30 cm diep is voor ATX mobo's en passief gekoeld.
http://www.atechfabrication.com/products/HeatSync_7000.htm

[ Voor 20% gewijzigd door Dennis013 op 06-01-2010 15:14 ]

Pagina: 1