Hoe erachter komen of het verstandig is de weg op te gaan?

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik moet (nou ja, niet helemaal moet) vanavond nog een flink stukje auto rijden, dus ik wou even de ANWB site raadplegen om te kijken of het verstandig is nu de weg op te gaan en of er voor vanavond een waarschuwing is uitgegeven. Echter ligt de site van de ANWB nu plat. Op welke site kan men nog meer informatie vinden over waarschuwingen en meldingen over het verkeer. Ik bedoel geen filesite's, die zijn er genoeg.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:12
vid.nl? (verkeers informatie dienst)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

http://www.knmi.nl/waarsc...zicht_waarschuwingen.html? (klikken op kaartjes voor specifieke info per gebied)

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2010 18:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
2 voor de hand liggende site eigenlijk :P
Hmm, maar ze waarschuwen voor gladheid... Snelwegen zal wel meevallen toch? :P

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Snelwegen zijn redelijk te doen, maar zeker niet automatisch sneeuwvrij.

Ben een uur geleden over de A16 en A17 gereden, tijdens een sneeuwbui, en met name op de linkerstrook lag toch redelijk wat sneeuw steeds.

Gewoon je snelheid aanpassen, en indien nodig zoveel mogelijk op de rechterstrook blijven, dan gaat het wel.

Virussen? Scan ze hier!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Sneeuwbui uitgezonderd, zijn de snelwegen prima te doen hoor.
Heb prima door kunnen rijden over de a37 en a28.

BMW 535D

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:04

Spotter

Lichtnicht

Pas op, snelwegen zijn inderdaad goed te doen, maar plaatselijk heeeel glad

iets met 2x een vangrail (beide kanten), een 360 en bijna een tankwagen...

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Inmiddels terug. A1 en A35 overleefd :P

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik wou zeggen.. ik rij altijd hard, maar met dit weer erg rustig. Verbaas me vaak over hoe hard sommigen voorbij komen, maar zolang je voldoende afstand houdt en goed oplet moet je toch ten allen tijde wel mobiel kunnen zijn.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ikzelf ben ook een stevige rijder, maar bij sneeuw/vorst gaat het knopje wel om en rij ik heel beschaafd. Het liefst vermijd ik dan de weg op te gaan.

• dion_b
  • Laatst online: 14:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, het is gewoon een kwestie van je rijgedrag aan de omstandigheden aanpassen. Het is technisch mogelijk om bij bijna alle weer van het afgelopen decennium veilig te rijden, al zit je in een oude barrel zonder ABS/traction control/winterbanden/wat dan ook. Maar of jij (of ik, of een ander) dat kan en wil is een tweede.

Ik heb het weekend voor kerst nog 20cm sneeuw op de snelwegen bij Duisburg mogen meemaken. Dat was een kwestie van strak rechtdoor rijden, de rempedaal totaal niet aanraken en zeer rustig optrekken en afremmen op motor, uiterst soepel koppelen (anders gaan de wielen alsnog slippen), en een snelheid aanhouden waarmee dat mogelijk was (op de ergste stukken <20km/u). Niet iets dat ik voor m'n lol doe, maar we zijn veilig thuisgekomen en daar gaat het om. Daarmee vergeleken is de situatie nu misschien niet perfect, maar goed te doen als je zeer ruim afstand houdt, goed anticipeert en alles zo ontspannen mogelijk benadert :)

Oslik blyat! Oslik!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 07:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Vorig jaar toen er de eerste sneeuw was moest ik rijden in de nacht dat die viel. De snelweg was nog praktisch leeg maar ik kon toen echt maar met een gangetje van 50-60 over de snelweg van Arnhem naar Tilburg. Sommige stukken ging 90 nog wel maar sneller vond ik niet verantwoord. En dat op een lege weg (waar de rechterstrook door vrachtwagens werd opengereden).

Bij op-/afritten kan je wel beetje leuk driften een beetje als je iets teveel gas geeft, echt levensgevaarlijk.

Ik heb toen niets ingehaald iig.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

we hebben ook nog zo'n 1980's medium: teletext. daar staat vaak eek een hoop op :)

Verwijderd

Met kerstdagen werken.... 8)7

Ik eindigde gestand op de vluchtstrook met nog maar net een meter zicht. Levensgevaarlijk. En wanneer het net opgeklaard was, heb je nog idioten die ondanks de 10CM laag sneeuw (was niet gestrooid / vorst) 120Kmph gaan rijden.

Ik heb waar ik normaliter een half uurtje over doe hier anderhalf uur over gedaan, zonder de stop bijgerekend. Inderdaad bij op en afritten, extra voorzichtig zijn. Ook bij bochten, je overschat de boel nogal vlug.

Volg anders eens een slipcursus, of ga eens voor de grap op een leeg terrein met 30Kmph de rem intrappen, en kijk eens wat je auto doet. Ik heb dat onderhand vaker gedaan, is leuk, maar zo weet je ook hoe je auto reageerd bij het slippen. Als je slipt, trap dan overigens niet de rem in, maar probeer bij te sturen (corrigeren). Remmen werkt juist averechts in een slip.

• dion_b
  • Laatst online: 14:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 05:19:
Met kerstdagen werken.... 8)7

Ik eindigde gestand op de vluchtstrook met nog maar net een meter zicht. Levensgevaarlijk. En wanneer het net opgeklaard was, heb je nog idioten die ondanks de 10CM laag sneeuw (was niet gestrooid / vorst) 120Kmph gaan rijden.
Tja, als er volledig vrije baan is en overzicht over de gehele remweg (bij sneeuw+120km/u betekent dat honderden m...) geen probleem. Snelheid is het probleem niet, het probleem is remweg. Als er ook maar één andere auto binnen die remweg te zien is, is dit levensgevaarlijk. Zo niet, niet.
[...]

Volg anders eens een slipcursus, of ga eens voor de grap op een leeg terrein met 30Kmph de rem intrappen, en kijk eens wat je auto doet. Ik heb dat onderhand vaker gedaan, is leuk, maar zo weet je ook hoe je auto reageerd bij het slippen.
Doe ik ook standaard. Overigens ook met passagiers. Nu weet ik ook hoe *zij* reageren bij het slippen >:)
Als je slipt, trap dan overigens niet de rem in, maar probeer bij te sturen (corrigeren). Remmen werkt juist averechts in een slip.
Idd. Idem voor terugschakelen om hard op de motor af te remmen. Gewoon gaspedaal los en proberen de glijbeweging een beetje de gewenste kant op te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-01 21:16

Paulus0013

pom pom

Inderdaad, je kúnt prima 100+ rijden. Dat rijden is het punt niet. Totdat er dus iets is dat dat rijden in de weg gaat zitten.
Ik reed zondagochtend naar huis over de A58 en A16 en reed zelf iets van 90. En nog werd ik ingehaald door een touringcar met aanhanger 8)7
Overigens vond ik het op dat moment prima te rijden op de meeste stukken. De linkerbaan is vaak een stuk minder fijn rijden.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus0013 op 05-01-2010 21:16 ]

Pagina: 1