[Windows 7] Exe files runnen automatisch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:55
Ik heb een uitermate vervelend probleem. Je vind er geen informatie over. Lijkt dat ik de enige op de hele wereld ben, en toch is het echt waar:

Zodra ik een .exe file aanklik met de muis (1 keer klikken) en ik kies voor kopiëren of knippen (want ik wil hem in een andere folder neerzetten) dan begint hij onmiddellijk te draaien; de .exe file wordt uitgevoerd!!!
Ik kan alleen middels slepen een .exe file van locatie veranderen.

(Ik heb het hier over setup files van programma's die ik download en die ik van de download map in een aparte map wil zetten).

Ik heb Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en dan gebeurt het weer (op een nagenoeg kale installatie). Ik vermoed dus dat een driver bug hier verantwoordelijk voor is.

Het gebeurt overigens áltijd. Het is niet zo dat het de ene keer wel gebeurt en de andere keer normaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Voor de duidelijkheid: heb je nou over linker- of rechtermuisknop?

(Jammer genoeg geen W7 binnen handbereik, anders had ik ff gekeken of de folder optie nog bestaat: iets van "Openen bij eenmaal klikken (selecteren bij aanwijzen)" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit probleem ook met andere soorten bestanden? Dus dat een bmp meteen wordt geopend in mspaint?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
_H_G_ schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 09:12:
Voor de duidelijkheid: heb je nou over linker- of rechtermuisknop?

(Jammer genoeg geen W7 binnen handbereik, anders had ik ff gekeken of de folder optie nog bestaat: iets van "Openen bij eenmaal klikken (selecteren bij aanwijzen)" )
Die optie bestaat hier nog (Windows 7 Ultimate).
Misschien kan de TS eens kijken of die aan staat.
En zo niet, probeer ze dan eens aan, en dan terug uit te zetten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Linkermuisknop en 1 keer klikken en dan kiezen voor kopiëren en knippen.

Treedt niet op met andere bestanden. Dus als ik een .doc bestand aanklik en kies voor kopiëren dan gaat niet ineens Word draaien.

Er valt me iets op: het gebeurt alleen bij sommige .exe files (maar dan ook áltijd bij díe .exe files waar het voor gebeurt). Bijvoorbeeld TagRename354.exe (is gratis programma). Als ik dit dus linksklik en dan kopieren kies dan gaat het meteen draaien. Idem voor het iTunes setp programma. Maar de setup.exe van Virtual PC bijvoorbeeld daar gebeurt het niet bij.

[ Voor 47% gewijzigd door SAICRJMPM op 05-01-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
SAICRJMPM schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:48:
Linkermuisknop en 1 keer klikken en dan kiezen voor kopiëren en knippen.

Treedt niet op met andere bestanden. Dus als ik een .doc bestand aanklik en kies voor kopiëren dan gaat niet ineens Word draaien.
Maar als ik 1x klik met de linkermuisknop komt er geen menu voor kopieren of knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 16:54:
[...]

Maar als ik 1x klik met de linkermuisknop komt er geen menu voor kopieren of knippen...
Ik klik 1 keer links en dan in menu Organize van de Explorer kies ik voor copy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik nou gek of selecteerd mijn linkermuisknop alleen het icoon?? en als ik dubbelklik opend ik het programma.

rechtermuisknop hoort je toch een menu te geven waar je voor kopieeren etc kan kiezen.
Waarom word dan hier gesproken over de linkerMK die gelijk het programma opent??

dat is toch normaal? en als je hem op 1 x klikken zet dan gaat je progg gelijk runnen ja...das normaal.
of ben ik nu gek?

check je muisinstellingen. waarschijnlijk staat ie op 1 klik prog runnen en moet je hem op dubbelklikken zetten
en waarschijnlijk staat je muis voor linkshandigen ingesteld..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:41:
ben ik nou gek of selecteerd mijn linkermuisknop alleen het icoon?? en als ik dubbelklik opend ik het programma.

rechtermuisknop hoort je toch een menu te geven waar je voor kopieeren etc kan kiezen.
Waarom word dan hier gesproken over de linkerMK die gelijk het programma opent??

dat is toch normaal? en als je hem op 1 x klikken zet dan gaat je progg gelijk runnen ja...das normaal.
of ben ik nu gek?

check je muisinstellingen. waarschijnlijk staat ie op 1 klik prog runnen en moet je hem op dubbelklikken zetten
Staat niet bij muisinstellingen, maar bij "Mapopties" --> "Openen bij eenmaal klikken (selecteren bij aanwijzen)".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 17:41:

of ben ik nu gek?

linkshadigen? neeeee links klikken, en dan edit > copy is het zelfde als rechtsklik > copy. Hij krijgt geen menutje, maar doet het met de bestand/edit/beeld/extra/help knoppen

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, staat je dubbeklik snelheiid niet op snel ikje muis instellingen?
kijk anders of je misschien een windows update mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geprobeerd als de TS en het klopt inderdaad. Let wel, ik krijg de vraag of hij moet uitvoeren, maar hij voert het niet automatisch uit. Als ik dan kies voor uitvoeren gebeurt er behalve dat het bestand op het klembord wordt gezet niets.

Ik heb dat probleem nog nooit gehad aangezien ik via rechtsklik met het contextmenu werk.

Een verklaring heb ik er niet voor, jammer genoeg.
Als er nu nog enkelen exact hetzelfde kunnen doen als de TS weten we ineens of het een "feature" of een "bug" is.

Wanneer ik de eigenschappen van een .exe op die manier opvraag vraagt hij ook om uit te voeren waarna ik voor uitvoeren kies en dan de gevraagde eigenschappen te zien krijg.

Ik ga ook effe zoeken wat hiervoor de dieper liggende reden kan zijn.

PS.: Mijn UAC slider staat wel bovenaan, maar verder is mijn Windows 7 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 18:14:
Ik heb hetzelfde geprobeerd als de TS en het klopt inderdaad. Let wel, ik krijg de vraag of hij moet uitvoeren, maar hij voert het niet automatisch uit.
Eindelijk iemand die het herkent. Ik ben dus niet de enige!!! En je vindt er dus niks over op Google. Heel heel heel vreemd.

Ja ik krijg ook de vraag of het uitgevoerd moet worden, dat bedoelde ik met dat hij automatisch begint te draaien. Je moet inderdaad eerst nog bevestigen.

Maar met Windows Vista had ik dit dus niet!!! En het is dus alleen bij sommige .exe files zo. Zoals de twee die ik gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heb dit niet: Als ik eenmalig links klik op een executable, bijvoorbeeld 'regedit.exe' in 'C:\Windows', vervolgens op het menu Organize klik en dan op Copy, dan gebeurd er op het scherm niets en zit er een kopie van 'regedit.exe' wel degelijk in het klembord als ik in een ander venster Paste.

Een alternatief: Leren wat de CTRL, SHIFT en ALT modifiers doen als je op een bestand klikt of een bestand sleept. Zo kan je eenvoudig een kopie maken door een bestand te verslepen terwijl je CTRL ingedrukt houdt. De eigenschappen van een bestand (mits je daar dus ook problemen hebt) kan je bekijken door ALT ingedrukt te houden terwijl je op het bestand dubbelklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad niet met alle executables. Als ik hier in mijn download mapje ze één voor één bekijk zijn er sommige die het hebben, andere niet.
Alle bestanden zijn gedownload van het internet.

Wat ik wel heb ontdekt is dat wanneer ik in de eigenschappen van het bestand de blokkering van het feit dat het bestand van internet afkomstig is ophef, het "probleem" niet meer voorvalt.

Mogelijk zijn bepaalde "executables van vertrouwde uitgevers" zoiezo geen probleem en de andere nadat je de blokkering hebt opgehoffen ook niet meer.

Zoals we allemaal wel weten maakt Windows een onderscheid tussen uitvoerbare bestanden van vertrouwde, gekende en onbekende uitgevers, misschien is het hieraan gerelateerd.

Workarounds zijn er met hopen, het is wel gewoon leuk om uit te vissen wat de reden is.

Ik ben intussen bezig met enkele procesmonitor captures van beide bewerkingen te vergelijken, er zijn duidelijke verschillen, die weldegelijk in de richting van een extra controle op de bestanden lijken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb net even getest, het gebeurt echt alleen als je Organize gebruikt om te knippen/kopiëren EN een 'blokkering' op het bestand staat. Haal je die eraf, dan gebeurt er niets. Rechtermuis > copy en Edit > copy geven beide geen melding.
Het ziet er naar uit dat het een bug is in Windows Explorer. Je hebt een paar opties om het niet meer te krijgen:
- Gebruik de rechtermuisknop, menubalk (aan te zetten via Organize > Layout) of sneltoetsen
- Haal de blokkering van het bestand alvorens Organize te gebruiken voor kopiëren/verplaatsen
- Gebruik een browser die niet standaard deze 'beveiliging' erop zet tijdens/na het downloaden. IE en FF zetten deze beveiliging erop, Opera weer niet. Geen idee hoe Chrome ermee om gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1