Ik zit met een hardnekkig hardwaregerelateerd probleem. Dit is wat er gebeurde: mijn computer draaide als filmserver dus ik was niet aanwezig in dezelfde ruimte. Toen ik terugkwam stond deze uit en kreeg ik hem niet meer aan (een druk op de knop geeft absoluut niets). Het lijkt op een kortsluiting binnen de computer. De meeste onderdelen zijn uitgesloten omdat ik deze reeds heb afgekoppeld zonder enig resultaat. Ook voeding is het niet, vermits we een andere voeding hebben aangesloten op het bord.
Nu was ik toch nog een beetje bezig met onderzoek, en ondervond ik dat het uittrekken van de 4-pin connector naast de processor (geel zwart) ervoor zorgt dat de pc wel systematisch opstart (fans en harde schijf draaien).
Wat zegt dit over het probleem dat ik momenteel heb? Processor of moederbord kapot?
Alvast bedankt
Niel
Nu was ik toch nog een beetje bezig met onderzoek, en ondervond ik dat het uittrekken van de 4-pin connector naast de processor (geel zwart) ervoor zorgt dat de pc wel systematisch opstart (fans en harde schijf draaien).
Wat zegt dit over het probleem dat ik momenteel heb? Processor of moederbord kapot?
Alvast bedankt
Niel