PC aansluiten aan tv zonder hdmi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje.

Al een aantal jaren heb ik mijn pc op mijn tv aangesloten om videos te bekijken. Nu gaat dat nog gewoon via s-video. Laatst heb ik een nieuwe pc besteld met een videokaart die voor de aansluiting met de tv alleen een hdmi uitgang heeft. Het probleem is dat mijn tv geen hdmi aansluiting heeft (het is geen hdtv). Is er nog een manier om de pc en tv op elkaar aan te sluiten zonder dat ik de videokaart moet omwisselen (het zou toch een beetje zonde zijn om met een oude videokaart te blijven zitten alleen maar omdat ik hem anders niet kan aansluiten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 13:48
Helaas gaat het omzetten van hdmi niet zo makkelijk naar een "oude" TV. Ik denk dat de beste oplossing op een converter neer komt. Iets in deze http://www.allekabels.nl/...---PC-beeld-op-de-TV.html trent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Misschien is het handig eerst aan te geven welke tv je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik kan natuurlijk zeggen: zo is de vooruitgang, en tsja, helaas is dat ook zo. Het hoeft echter niet te betekenen dat je helemaal niets kan. Als de videokaart van je PC een DVI uitgang heeft (van het type DVI-I), kan dit tevens een analoog signaal uitsturen. Het is wat geklooi, maar om vanaf een VGA signaal een 'gewoon' analoog signaal te maken (specifiek: RGB-SCART) is zeer zeker te doen. De grote tv-out FAQ staan een paar leuke links, van belang is echter om te weten welk merk je hebt. En om RGB-Scart niet met Component door de war te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Het is inderdaad wat lastig, maar niks aan te doen. Ik vind wel iets.