Intel x25-m SSD in laptop hdd caddy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hoop dat hier iemand is die me met volgende probleem kan verder helpen:

Om men laptop (HP nc6220, Mobile Intel 915GM Express Chipset) een beetje sneller te maken had ik besloten hier een SSD in te installeren.
Omdat de laptop enkel PATA (IDE) gebruikt en geen SATA, had ik me dit gekocht.
De bedoeling was dan om via de Multibay caddy de SSD te gebruiken als OS en de "main" hdd voor data.

Maar, wanneer ik Windows 7 wil installeren, dan herkent hij de SSD wel, maar ik kan hier geen partities op aanmaken of deze formateren, terwijl dit via men desktop wel lukt.
Als ik Windows boot via de ingebouwde hdd dan kan ik in windows lezen en schrijven van en naar de SSD, maar deze wederom niet formateren.

Nu had ik de partities en formatering ervan aangemaakt via men desktop en wou zo Windows 7 op de SSD installeren, maar deze loopt dan vast bij het uitpakken.

Door de "main" hdd te klonen naar de SSD is het me ook nog niet gelukt om Windows opgestart te krijgen.
Ik heb al geprobeerd door de jumpers te veranderen de "main" hdd als master en de caddy als slave en omgekeerd, maar helaas zonder resultaat.

De caddy gebruikt deze chip om de SATA schijf aan de bios voor te stellen als een IDE (PATA) schijf. Deze chip moet normaal gezien voor de BIOS onzichtbaar zijn. Het is niet dat dit een SATA controller is en ik bij de installatie van Windows de daarvoor geschikte drivers moet laden.

Ik krijg er kop noch staart aan. De pc herkend de schijf wel, maar kan ze op de een of andere mannier toch niet echt gebruiken.
Iemand die hier raad mee weet aub?
Alvast hartelijk bedankt!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UP.
Niemand?