Div over canvas element plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 12:11
Ik zit met een probleem waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een canvas element van ongeveer 400x200 pixels groot. Nu wil ik divjes over dat canvas element kunnen slepen, dat is iets wat lukt en werkt. Maar zodra ik een div over het canvas element sleep kan ik het daarna niet meer verslepen en dat is iets wat ik wel wil.

Waarschijnlijk komt dat omdat het divje achter het canvas element valt en kan hem daarna niet meer verslepen omdat ie eronder zit. Ik kan het divje wel zien, aangezien het canvas element geen achtergrond heeft.

Ik heb het canvas element absolute gemaakt en het divje en vervolgens de div een hogere z-index waarde gegeven, maar dat verhelpt mijn probleem niet. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zonder relevante code of testcase is dit puur giswerk. Zorg dus even dat je een van de twee (of beiden) post ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Doe je misschien iets met het canvas element dat de click (om te draggen) cancelled?

Verder met MueR, dit is ook maar giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Hmm, vreemd. Ben bezig met het bouwen van een simpel testvoorbeeld en dan krijg ik wel het gewenste resultaat. Ik ga hier even mee verder en kom er op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2245309.html

Je ziet een zwart vierkant wat bovenop een geel vlak ligt, dat is zoals ik het wil. Door een divje absoluut te maken kan ik hem bovenop het canvas element laten tonen.

Aan de rechterkant in het midden zie je een zwart vierkant met een roze border, dat is het vlak wat ik met de muis aan het slepen ben. Dat zou eigenlijk bovenop het gele vlak moeten komen. Het item wat ik versleep is ook absolute gepositioneerd, maar dat wordt blijkbaar niet meegenomen.

Voor het draggen maak ik gebruik van Jquery UI en daar zit dus ook mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T i M
Update: opgelost.

z-index verhoogt van 20 naar 2700 (random even wat proberen) en het werkt. Erg vreemd aangezien dat het enige element is wat ik een z-index heb gegeven. Het werkt, ik ben tevreden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Dat is fijn. Alleen jammer dat niemand feitelijk iets aan dit topic gaat hebben, omdat er dus geen regel html, css of javascript in zit. Enkel een afbeelding die totaal niks over het probleem zegt.

Ik ga hem dus toch maar even op slot gooien. Je hebt het schijnbaar met een beetje moeite zelf kunnen oplossen. Dat roept bij mij direct de vraag op wat je zelf nou eigenlijk allemaal geprobeerd hebt voordat je het topic opende. Een stuk debuggen was wel handig geweest.

Oh, en zou je in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als je meerdere posts achter elkaar maakt? Topics kicken wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je dan geen simpele test-case online... Kunnen we iig verklaren waarom het mis ging ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.