Toon posts:

Scherm reageert niet, één lange twee korte piepjes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerste keer dat ik een topic voor zoiets aanmaak,
hier komt hij:

Ik heb pas een nieuwe pc in elkaar gezet.
MSI 770-C45 moederbord, AMD Phenom II BE 550 cpu, PE-450Plud psu,
ram weet ik even niet ui mijn hoofd, en mijn één maand oude GeForce 9400GT.

Na dat ik hem in elkaar heb gezet, en windows seven er op geinstaleerd had, ging alles goed.
Ik heb een dag of twee kunnen genieten van mijn systeem.
Echter toen ik dag drie op stond, en mijn pc aan wou zetten, kreeg ik één lange en twee korte biepjes.
Heb even online gezocht wat ze inhielden, en kwam uit bij grafishe kaart, of ram geheugen failure.
Ik heb het ram even er uit gehaald en weer terug er in (andere bank tough), en zelfde met de grafishe kaart,
maar wel in de zelfde bank want er is maar een pce-e aanwezig.
Dit hielp niks, een paar keer gesprobeerd te booten, echter soms dan starte hij normaal op,
zonder beeld, geen connectie met mijn beeldscherm.
Toen heb ik maar een andere video kaart geprobeerd, een oud dingeste waar ik de specs niet meer van weet,
daarbij start hij wel gewoon op, maar met strepen in het beeld.

Nu is mijn vraag, heeft er iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb de locale pc shop gebelt, die gene die me paar dagen geleden mijn mobo heeft verkocht, en zij kunnen niks als mijn pc niet daar staat, maar willen er wel geld voor. -_-

Groetjes Epeen, als je nog iets moet weten vraag het even.
En excuses voor mijn crappy punctuatie.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:09

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met videokaart -> doet 't niet
Met andere videokaart -> doet 't wel

Conclusie lijkt me makkelijk getrokken dan, niet?

Rail Away!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05 15:20

job

1 lang 2 kort is een probleem met je videokaart. Bij een geheugen fout krijg je ander piepjes.
Videokaart in een andere pc testen, doet hij daar wel... dan lijkt je moederbord verdacht.
Doet je videokaart het ook niet in die andere pc.. trek je conclusies.

Ja dat kost je tijd en moeite, en daar vraagt een winkel daarom ook geld voor.
Koop je bij hun een compleet systeem dan krijg je garantie. Koop je losse onderdelen, dan ben je zelf verantwoordelijk om vast te stellen welke er stuk is.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 04-01-2010 16:14 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
PE-450Plud psu ?

Aanzetten en een paar keer resetten werkt wel ?

ik weet niet wat voor merk voeding het is?

Verwijderd

Topicstarter
Nee oké, dat snap ik.
Maar mijn probleem is juist die tweede werkt ook niet echt, strepen in het beeld.
En omdat hij bij de GeForce soms wel opstart...
Trouwens, dit is poor raadwerk, maar dacht dat het mischien aan het mobo lag omdat mijn tweede kaart lichter is? :P

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:09:
PE-450Plud psu ?

Aanzetten en een paar keer resetten werkt wel ?

ik weet niet wat voor merk voeding het is?
RECOM POWER ENGINE 450 PLUS

Sorry voor de typo's.

En nee, als ik hem een paar keer reset dan geeft hij het normaal opstart piepje,
lijkt ook normaal op te starten, op het geen beeld hebben na, lampje van mijn scherm word ook niet groen. Dus geen connectie.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 16:14 ]

Verwijderd

Recom is een klote voeding, sorry.... ;)

Zet er maar eens een A merk voeding in, weet bijna zeker dat hij dan wel doorstart!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 21:47

discy

Cloud Architect

Heej,

Volgens mij PC Hardware boek uit 2001 (eur eur) is dat een probleem met je grafische kaart.

Dus:
1. Zit je kaart er goed in?
2. Zit er een extra voedingsaansluiting op je kaart? En heb je die dan wel aangesloten?

Anders kan het nog aan je videokaart zelf liggen, of aan je PCI/Ex poort op je moederbord.

Verder kun jeje videokaart nog proberen in een andere computer, want misschien is die wel kapot?

Als dit het nou allemaal niet is, probeer het dan nog eens zonder je geheugen chips erin. Mocht dat ook niet werken kun je nog naar een "goede" computer shop gaan. Ik ga altijd naar paradigit (http://www.paradigit.nl/shop.php) die hebben mij ook wel eens gratis geholpen terwijl de computer niet eens bij hen vandaan kwam.

Overigens kun je binnen 14 dagen alles ruilen en je geld terug vragen. Volgens mij ook als de verpakking open is geweest, maar dat weet ik niet zeker. Dus mocht het je nou allemaal niet lukken dan zou ik gewoon je moederbord terugbrengen bij die winkel en bij een normale zaak een moederbord kopen die tenminste service verlenen..dat ze geld vragen om jou te helpen vind ik echt belachelijk.

Groeten
Vincent

[ Voor 21% gewijzigd door discy op 04-01-2010 16:17 . Reden: ligt waarsch niet aan moederbord ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet eens weten hoeveel problemen 'spontaan' opgelost zijn met een goede voeding van een goed merk :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties in ieder geval.
En ja, die shop bied een service... :@

Had trouwens al de kaart er uit gehaald en weer terug er in, tot drie keer toe.
En er zit geen extra power connector, ook al voor gekeken, ook al deed die het eerst wel. :P

• discy

discy

Cloud Architect

Heb jeje kaart al getest in een andere computer? Anders kunnen ze dat vast wel voor je proberen bij de gierige computerzaak? Of zou dat ook geld kosten ..........

• discy

discy

Cloud Architect

Die strepen in het beeld kunnen trouwens ook te maken hebben met dat je PCI/ex poort niet backwards compatible is met een langzamere kaart. Hoeft niet per cee aan je moederbord te liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door discy op 04-01-2010 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sigh..!
Discy als ik jou niet had!

Andere pc proberen zal niet gaan, maar ik ga eens bellen of hun die kunnen proberen.
Had er nog niet eens aan gedacht, en zo niet, of ze vragen "manUREN" (rofl) betaald te krijgen voor het even testen van de gfx kaart, dan breng ik hun alle rotzooi terug.

• discy

discy

Cloud Architect

np :). en ik zou maar niet meer bij hen kopen...

Ik ging laatst naar paradigit (ja ik weet ik ben er nogal over positief over, maar ik ben ook echt blij met hen:P).
Ik had een videokaart van 2.5 jaar oud, met 1 jaar garantie. Ik ging erheen, leg uit dattie het niet meer doet en dat ik voor 300 euro (dat kostte die toen) er toch wel vanuit kan gaan dat hij iets langer mee gaat. Ze hebben hem gratis getest en ik kreeg gratis een nieuw vervangend exemplaar!

Die nieuwe kaart maakte echter weer heel veel herrie terwijl mijn kapotte kaart, toen die het nog deed, heel stil was. Dus ik weer terug, want ik wil een stille pc, en toen kreeg ik gratis een ander die stiller was!

ik bedoel maar, over service gesproken.

Verwijderd

Topicstarter
Groot gelijk, das beter service...
Waar zit die Paradigit? Fiets afstand van Roermond? :P

• discy

discy

Cloud Architect

Verwijderd

Topicstarter
So... Denk dat ik toch maar voor een bril moet gaan of zoiets.
Ben er niet helemaal bij, mijn pctje, beter dat hij het snel gaat doen anders huilen in een hoekje.
Krijg je met die WoW verslaafden van vandaag. :P

Big thanks voor de ondersteuning trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, wil er iemand slapend rijk met mij worden?
Net die pc shop gebelt, 10 euro om gfx card te testen,
ik kan er 10 doen in een minuut, wat een uurloon. :P

Verwijderd

Topicstarter
Maar ben weg naar Paradigit,
Verdere reacties niet nodig, bedankt allemaal.

• discy

discy

Cloud Architect

Laat je nog even weten hoe het ging? ben wel benieuwd of ze overal zo goed helpen :).

[ Voor 19% gewijzigd door discy op 04-01-2010 17:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik was direct maar even langs de Dynabyte gegaan, direct langs Paradigit.
Mijn grafishe kaart kwam van hun af. Dus fijn naar binnen, Uitgelegd wat er aan de hand was, en toen kreeg ik 9600GT mee, in plaats van mijn 9400GT, voor niks.
Dus al bij al, niet meer naar de oude shop (zal geen namen noemen), maar naar Paradigit en Dynabyte.

Ps: Pc doet het weer, met de 9600GT er in.

• discy

discy

Cloud Architect

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:32:
Ik was direct maar even langs de Dynabyte gegaan, direct langs Paradigit.
Mijn grafishe kaart kwam van hun af. Dus fijn naar binnen, Uitgelegd wat er aan de hand was, en toen kreeg ik 9600GT mee, in plaats van mijn 9400GT, voor niks.
Dus al bij al, niet meer naar de oude shop (zal geen namen noemen), maar naar Paradigit en Dynabyte.

Ps: Pc doet het weer, met de 9600GT er in.
woehoe :D
Pagina: 1