[School Laptop] Advies

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

• Winkelhaak1337
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste Mede-tweakers,

Momenteel is mijn vriendin opzoek naar een laptop voor school en mijn vraag is of jullie mij kunnen helpen voor een mooi Laptopje. Het gaat om de volgende eisen:

Hoge prioriteit
* Lang durige accu!
* 10-15 inch (compact op mee te nemen)
* Gebruiksvriendelijk
* 2-4 jaar mee (Dit zeg ik voor de specs)
* Design

Lage prioriteit
* Ze wil graag een witte (Design is ook belangrijk voor bepaalde studenten)

De prijs mag tot 800 euro met een enkele uitschieter. Het hoeft geen uber-snelle te zijn omdat ze alleen Office gebruikt en msn en dergelijke.

Zelf zat ik te denken aan een witte Dell/asus en misschien een apple. Wel twijfel ik over apple macbook omdat ze niet gewend is om met het OS van apple te werken en de prijs erg hoog is. Wel is het design erg mooi en heeft hij een extra langdurige accu.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:10

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Rail Away!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 16:38

discy

Cloud Architect

Of kijk wat de populairste zijn.. de sony NW21EF/s is een snelle en niet zo duur.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

* Asus ul50ag gaat ongeveer 12 uur mee :).
* 15,6 inch
* Windows 7 besturings systeem (Power4Gear energie opties) en uitelkaar staande toetsen
* Zit 2 jaar garantie op de laptop en 1 jaar op de batterij
* Hij is mooi plat met LED scherm en buitenkant glans zwart

Self reflection is the school of wisdom

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Neem een witte Macbook met studenten korting komt die in de buurt van het te spenderen bedrag.

Overigens mag je niet losse topics maken en moet je hierin kijken:

I don't hate you, I nothing you

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-12 16:38

discy

Cloud Architect

De asus ul50ag gaat wel lang mee, maar de processor is ook niet erg snel. Grote accu's zijn erg duur dus dan wordt er op andere plekken bezuinigd.

Macbook is wel cool, maar de prijs/snelheid verhouding is minder dan bij de sony NW21EF/s die ik noemde.

Daarbij komt, als je meer dan een jaar garantie voor je macbook wilt kost het je 250 euro! *link* (3 jaar krijg je dan). maar denk er maar niet aan dat het slim is om die kosten te besparen want:

Een nieuw macbook beeldscherm kost je 400 euro incl installatie.
Een nieuwe cd-drive kost je 200 euro incl installatie. (m'n zusje heeft ervaring)

Wel leuk hoor dat alles zo gelikt aan elkaar zit vast geplakt, maar de installatie kosten worden er niet lager door....

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 04-01-2010 17:04 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ook al eens bij dell gekeken, als je die opbelt voor de configuratie komen ze vaak nog met aantrekkelijke aanbiedingen. Daarbij komt dat ze de volgende werkdag op de stoep staan als er een probleem is. (dit kan je vaak gratis krijgen als je ze opbelt)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica