Toon posts:

Dell computer geeft een rare lucht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Neemt de titel niet te letterlijk: maar de pc van mijn vader heeft het letterlijk begeven. De pc vertoonde al eerder problemen met het afsluiten van pc games binnen enkele seconden en mijn vader dacht dit op te lossen door de fan veel harder te laten draaien (net een vliegtuig)

Nu gaf hij gisteren een brandlucht. Nu start de computer op met allerlei balken, in de laagste resolutie en allerlei strepen in beeld. Ook reageert de pc zeer traag. Zelf denk ik dat de grafische kaart niet meer goed werkt als gevolg van oververhitting.

Mijn vader wil nu een nieuwe grafische kaart kopen, is dit verstandig of kan hij beter een nieuw systeem aanschaffen. Zelf heeft hij weinig kennis van hardware en hij wil er opnieuw aan sleutelen (wat geen succes was met de fans) wat raden jullie aan?

PS: Het gaat om een Dell XPS met een 8800GT grafische kaart van circa 1,5 jaar terug (geen garantie)

Alvast bedankt!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
inderdaad duidelijk het beruchte "nvidia soldeer" dat het laten afweten heeft...
Een nieuwe grafische kaart steken lijkt me de beste optie.
Ik ga er van uit dat de pc zelf nog vrij goed is aangezien er een top kaart (de 8800gt) in stak.
En een nieuwe grafische kaart steken is gewoon plug en play. ;)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-05 21:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica