Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

macro of formule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen waar ik me het beste in kan gaan verdiepen, macro's of een formule?
Ik heb een excel bestand met 150 verschillende verkoopprijzen maar zijn allemaal anders gecalculeerd.
Voorbeeld:
min. inkoop max.inkoop verkoop
1,00 1,99 3,95
2,00 2,99 5,95
3,00 3,99 6,95

Daarnaast heb ik een lijst met de echte inkoopprijs waarbij ik de verkoopprijs automatisch wil vullen conform bovenstaand overzicht.
inkoop excl. verkoop incl.
1,45
1,89
2,48

Kan ik dat het beste doen met een macro of met een formule ( b.v =als)
of moet ik zoeken in Access?
Ik heb office 2003 en 2007

Al vast bedank voor je reactie.
Simon.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 21:39

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb niet helemaal helder of ik je huidige situatie 'snap' maar toch. Volgens mij wil je in je voorbeeld bij de 3 voorbeelden dus als verkoopprijs 3.95, 3,95 en 5,95 hebben?
In dat geval kun je gewoon met VERT.ZOEKEN (VLOOKUP) aan de slag.

=VERT.ZOEKEN(A2;Blad2!A:C;3;WAAR)

Dan ga ik er vanuit dat deze formule in 'verkoop incl' komt te staan achter je 1e record van 1,45. Daarmee zoek je dus de waarde in cel A2 (1,45 in je geval) in de matrix A:C op blad2 (of iig de plek waar je verkoopprijzenoverzichtje staat) en wil je van die matrix de waarde uit de 3 kolom (de verkoopprijs) als je je gezochte waarde gevonden hebt.

Of ik heb nu een heel verhaal gehouden en de essentie van je vraag gemist, dat kan ook :P

Verwijderd

Topicstarter
ICE Storm,

SUPER !!!!!!!!!
Ik was al een paar uur bezig en dit is in twee minuten geregeld, geweldig bedankt.