Laptop met firewire.. Geen Macbook.. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

• indeblauwezon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-11-2024
M'n Macbook is overleden. 't Was echt een ramp ding. Alles ging zo'n beetje kapot wat er kapot kon gaan. Ik dacht altijd dat Macs degelijk waren, maar de laatste jaren zie ik echt het tegenovergestelde in mijn directe omgeving en in berichten op internet.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb firewire nodig voor de audio interface om muziek op te nemen in de studio.
Naast muziek opnemen, doe ik aan Photoshop en Flash.

Het liefst dus minimaal 2gb Ram wat uit te breiden is tot 4gb.

Nu zijn laptops met ingebouwde firewire zeer schaars volgens mij. Nu zag ik ook firewire kaarten die je in een laptop kan zetten.
Is dit een goede/degelijke oplossing voor laptops zonder firewire aansluiting?

Hier heb je zo'n kaart:
http://www.popelectronics...ire-pc-kaart-pr-1220.html

Dank! :)

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt gehad met je Mac! Als je een nieuwe laptop koopt, zal hij waarschijnlijk een ExpressCard aansluiting hebben (de 34 of de 54), deze kaart is een PC-Card, die zal zowiezo niet passen in een nieuwe laptop. Bovendien zijn ExpressCards sneller. Dus daar zou ik voor gaan als ik de keuze had. Wikipedia artikel met link naar ExpressCard

Maar er zijn ook gewoon laptops die firewire hebben hoor! Mijn Dell Latitude van mijn werk heeft het bijvoorbeeld ook.

[ Voor 15% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2010 15:59 ]

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 00:12
Ik heb zelf een Sony VAIO, die hebben bijna allemaal FireWire.

Zo'n insteekkaartje werkt niet lekker met audioopnameapparatuur (hier een paar gehad).

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:49
De Dell precisions en latitudes hebben over het algemeen ook al een ingebouwde firewire poort, beter te vinden onder de zakelijke site (mijn M6500 heeft er een iig), bovendien zijn deze systemen een stuk degelijker en betrouwbaarder als de goedkopere inspiron/studio (en zelfs xps tegenwoordig) series, ze worden dan ook standaard met 3 jaar garantie geleverd meen ik ;)

• indeblauwezon
Dank voor de antwoorden.

Zo'n Dell Precision ziet er goed uit, maar gaat wel boven m'n budget.

Is dit misschien iets?
http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-2030sd.html

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:49
HP/Compaq, Toshiba, Sony, Asus en Dell zijn over het algemeen kwalitatief best goed imho. Wat betreft Dell: de precisions zijn eigenlijk mobiele werkstations en dus vrij prijzig, de latitude's zijn meer kantoorsystemen.
Let wel op dat de iets duurdere systemen vaak ook kwalitatief een stuk beter zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door base_ op 04-01-2010 16:37 ]

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Bij mijn weten hebben de meeste HP's tegenwoordig ook firewire, in iedergeval uit de PavillionDV serie

[img]error.jpg[/img]

Verwijderd

Voor zover ik weet hebben inderdaad alle DV's een FireWire poort. Overigens, als je een HP koopt, wees er voor 10 januari bij, tot dat geldt de cashback actie, is op die laptop die je link van 599 euro toch 50 euro.

• indeblauwezon
Bedankt weer voor de snelle reacties. Echt top :)

Hier is die HP zelfs maar 529. Ik weet niet of hier ook nog een cashback op geldt?

http://www.modern.nl/WINK...=Notebook&adcamp=tweakers

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica