Toon posts:

GeekTool gebruikt meer dan 60% CPU!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort gebruik ik GeekTool om de tijd en een kalender weer te geven om mijn bureaublad. Maar als ik kijk bij Activiteitenweergave zie ik dat het constant meer dan 60% van mijn CPU gebruikt. Dit vind in nogal veel voor zo'n simpel programma als GeekTool. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Gr. Chris

Verwijderd

Wat voor script loopt er in GeekTool?

Dat scheelt nogal namelijk. Als je gewoon iets weergeeft zal dat uiteraard anders zijn dan dat je constant berekeningen uitvoert.

• ddefrenne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-01 13:26
Kan aan de ververssnelheid van je tijdscript liggen. Als ik me niet vergis moet het, om gelijk te lopen met de klok van OS X en je seconden weergeeft, op -1 staan, maar dat heeft wel tot gevolg dat er veel meer CPU gevraagd wordt. Je kan het op 1 zetten dan om minder van je CPU te vragen of je doet je seconden weg en zet het op 10 seconden ofzo zoals ik gedaan heb.

Geen idee waar het anders kan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de tijd, datum en een kalender erin gezet.
het klopt dat de ververssnelheid op -1 seconde heb staan, maar aangezien er geen secondes worden weergegeven kan gemakkelijk op 10 sec. Ik ga het proberen. Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat het was, maar het is verholpen. Ik heb er uit eindelijk niets aan gedaan dan GeekTool voor een paar uur niet te gebruiken.

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:26

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:40:
Ik weet niet wat het was, maar het is verholpen. Ik heb er uit eindelijk niets aan gedaan dan GeekTool voor een paar uur niet te gebruiken.
welke versie van geektool gebruik je? volgens mij hadden de oudere versies wel last van memory leaks.
...ook al weet ik niet zeker of de nieuwere versie dat niet meer hebben. :o

Discogs

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 18:38:
Ik heb alleen de tijd, datum en een kalender erin gezet.
het klopt dat de ververssnelheid op -1 seconde heb staan, maar aangezien er geen secondes worden weergegeven kan gemakkelijk op 10 sec. Ik ga het proberen. Bedankt!
Ik gebruik 60 seconden; de laatste digit veranderd toch niet sneller ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:20

Step

step@tweakers.net#

Ik adviseer dan ook een versie er voor te nemen (indien je de nieuwste gebruikt) want de oude variant vraagt ook iets meer (zelf getest). :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Pagina: 1