Toon posts:

netwerk aanleggen, welke apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit in een dilemma en hoopte dat een paar medetweakers mij een oplossing konden geven.

huidige situatie:

internet van Telfort, via een modem (Zyxel volgens mij) gaat er een Lan kabel naar mijn PC en een Lan kabel naar de WRT160N router.

Nu ga ik echter overstappen naar Ziggo, het viel mij op dat er maar 1 Lan uitgang is op de modem van Ziggo. het is dus logisch dat eerst de router erop wordt aangesloten. deze heeft 4 lan uitgangen, dus moet er een lan kabel van de pc naar de router.

de WRT160N heeft 4 100mbit uitgangen. dus nu is mijn vraag: is dit genoeg voor 20mbit internet of is het verstandiger om een gigabitrouter te kopen?

en maakt het veel uit welke Cat lankabel ik ga leggen naar mijn PC? (zit er veel verschil tussen Cat6 en Cat7?)

Verwijderd

Waarom zou 100mbit niet snel genoeg zijn voor 20mbit internet? En nee, kabel maakt niet uit. Ik draai hier perfect gbit over Cat5E

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
router moet je even testen. heb er nu een linksys tussen met 100mbit switch en haal gewoon de beloofde 20 mbit.

en kwa kabels. cat.5e is genoeg. cat.6 is ruim. en cat.6a is te duur voor wat het bij jou doet. en cat.7 mag je een deel van je apparatuur vervangen omdat er geen normale rj45 meer opzit.

• Moohtje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-02 20:21

Moohtje

Just Mo

Hello,
Ik heb nu precies wat jij bedoelt, ik heb internet via ziggo (20mbps) die heeft inderdaad een modem met 1 uitgang die heb ik dus aangesloten op mijn Linksys WRT54GL met 4 lan uigangen en die gaat weer via 1 van de 4 100 mbps uitgang naar de pc, alles werkt perfect dus is het geen probleem. :)

Verwijderd

Topicstarter
perfect, dank jullie wel voor de snelle reacties!