Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op diverse fora gezocht maar ik kan weinig vinden of de info is gedateerd.
Ik wil graag het volgende:

Ik heb een laptop met Windows Vista, en een GPS-logger/ontvanger (iGotU GT-200, bluetooth/usb).
Nu wil ik graag navigeren op mijn laptop maar zonder dat ik gebruik hoef te maken van internet.
Ik wil dus op een kaart mijn real-time positie zien en ook een route kunnen plannen naar een bepaald punt.
Is hier software voor (gratis of/en betaald)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al gegoogled?
Zal ik intussen even gaan doen, verveel me toch :P

edit: als je zoekt op navigation on laptop is er in ieder geval zat te vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:21:
Heb je al gegoogled?
Zal ik intussen even gaan doen, verveel me toch :P

edit: als je zoekt op navigation on laptop is er in ieder geval zat te vinden.
ik heb ook druk gegoogled, maar veel programma's werken niet met de iGotU of zijn niet geschikt voor Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:29:
[...]

ik heb ook druk gegoogled, maar veel programma's werken niet met de iGotU of zijn niet geschikt voor Europa
Ok, dat is duidelijk. Een tip, het was handig geweest als dat in de TS had gestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:30:
[...]

Ok, dat is duidelijk. Een tip, het was handig geweest als dat in de TS had gestaan ;)
Ik heb er nu 2 gevonden die 'misschien' wat zijn:

Microsoft Auto Route 2010
Mapfactor PC Navigator 9 - Europe.

Ik weet enkel nog niet of die real-time gps kunnen laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens deze review wel. Voor de andere ga ik nog even zoeken :) Die link met de review staat trouwens wel op een mooie site, laptopgps.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:34
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:37:
[...]

Ik heb er nu 2 gevonden die 'misschien' wat zijn:

Microsoft Auto Route 2010
Mapfactor PC Navigator 9 - Europe.

Ik weet enkel nog niet of die real-time gps kunnen laten zien?
Auto Route 2010 kan het real time laten zien en zelfs rij instructies geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niks concreets over mapfactor, maar als ik zo snel even de google resultaten bekijk lijkt het erop dat die het ook ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:03:
Ik heb nog niks concreets over mapfactor, maar als ik zo snel even de google resultaten bekijk lijkt het erop dat die het ook ondersteunt.
oke dat zou mooi zijn, maar kan hij ook met de iGotu gt-200 overweg als gps-apparaat?
want in Garmin MapSource 'vind hij hem niet'.. waarschijnlijk omdat het geen Garmin apparaat is.
In apparaatbeheer staat hij als gps device op com6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb autoroute en navigator geprobeert. ze zien allebei mijn gps en mijn huidige locatie.
nu ga ik vanmiddag kijken als ik in de trein zit, of de programma's dan ook vloeiend mijn huidige locatie laten zien.
ik hou jullie op de hoogte!

edit: allebei de programma's kunnen je real-time positie weergeven. het hangt van het aantal satelieten af hoe nauwkeurig het precies is maar dat is logisch. het gaat wel een beetje 'schokkerig' bij allebei de programma's (het pijltje wat je positie aanwijst) maar dat kan misschien ingesteld worden.
pc navigator is eigenlijk net een tomtom op je pc, de interface lijkt sterk op een navigatiesysteem in je auto.
auto route heeft dat niet en is echt gemaakt voor de pc. maar ze werken allebei voor zover ik kan zien prima.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2010 08:15 ]

Pagina: 1