Welke voeding heb ik hier?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Normaal gesproken heb ik helemaal geen moeite om hardware te identificeren. Maar bij deze PSU uit mijn vaders PC weet ik toch echt niet welke het is. (Helaas zijn we de factuur ook kwijt).

Normaal zoek ik een artikel op aan de hand van het serienummer, maar die ontbreekt hier. De enige bruikbare informatie die ik kon ontwaren is:

Switching Power Supply
Model: ATX-400W
Item: LP-6100

Nu kom ik als ik hierop google uit bij de Leadman of de PowMax, maar beide zijn het volgens mij niet. Het logo zou CodeGen kunnen zijn, maar ook hier heb ik geen bevestiging van gevonden. Weet iemand hier toevallig welke PSU dit is?

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/psu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y65/nguwland/psu2.jpg

Bij voorbaat dank!

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
PowMax is volgens mij onderdeel van het bedrijf Leadman Electronics Inc., maar is het eigenlijk van belang, de voeding stelt sowieso niet heel veel voor. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Ik kan dus veilig stellen dat dit een C-merk voeding is?

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijkend naar het aantal Ampere op de verschillende lijnen, 15A op 12V is dit niet één van de duurdere voedingen. Aan de andere kant, ik heb slechtere voedingen gezien :P

Is er een specifieke reden dat je exact wil weten wat voor type/merk voeding dit is ?

Je kan deze atx voeding gewoon vervangen met een standaard 400+ Watt voeding van een ander merk. Althans ik ga er even vanuit dat hij geen specfieke afwijkende aansluitingen heeft omdat hij uit een merk pc komt (Medion oid)

[ Voor 48% gewijzigd door Viper® op 04-01-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is gewoon een hele oude voeding. Zo te zien 20 pins ATX stekker in plaats van 24 pins wat tegenwoordig normaal is en de voeding heeft maar heel weinig vermogen op de 12 voltlijnen, terwijl hier het meeste van wordt gehaald door de huidige PC's dus dit wil je zo hoog mogelijk hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:38:
Het is gewoon een hele oude voeding. Zo te zien 20 pins ATX stekker in plaats van 24 pins wat tegenwoordig normaal is en de voeding heeft maar heel weinig vermogen op de 12 voltlijnen, terwijl hier het meeste van wordt gehaald door de huidige PC's dus dit wil je zo hoog mogelijk hebben.
Voor nieuwere pc's wil je zeker een goed merk voeding met stabiele voltages. Deze voeding komt waarschijnlijk uit een wat ouder systeem, ik ga er vanuit dat die hiermee gewerkt heeft, dus op zich hoef je er geen voeding van 80+ euro in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
Okee, bedankt, ik wilde zelf niets meer met deze voeding doen, maar deze verkopen (mijn eigen systeem loopt op een CM Real Power M620), veel wilde ik er zowizo niet voor hebben maar het leek me wel handig om te weten met welke voeding ik te maken had als ik hem wilde verkopen.

Nogmaals, bedankt voor de moeite!
(ik zie net dat ik nog per ongeluk in het verkeerde gedeelte gepost heb ook, sorry ik zal de volgende keer beter opletten)

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Niet lullig bedoeld maar ik denk dat je voor zo'n voeding niet veel meer dan 5 euro kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
weet ik, veel meer was ik ook niet van plan. Ik had die info alleen nodig zodat ik een informatieve advertentie neer kon zetten ;)

maar het merk is zeker nauwelijks te achterhalen?

maakt opzich ook niet zo heel veel uit..

[ Voor 27% gewijzigd door Niekleair op 04-01-2010 16:15 ]

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica