Toon posts:

ACER Laptop travelmate paswoord verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 751 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft een Acer laptop.
Deze heb ik al vaker opgeschoond en alles opnieuw geinstalleerd middels cd's van officieel windows.

De vorige keer kon ik gewoon in de bios komen om te kunnen opstarten van cd-rom.
Echter heb ik na installatie dit weer teruggezet om opstarttijd te besparen met het zoeken naar cd's.

Maar nu wil ik em weer eens opschonen na ruim een jaar tijd, en nu zit er plotseling een wachtwoord op de bios waardoor ik niet meer van cd-rom af kan installeren.

Hoe kan ik nu toch in de bios komen?

Heb al geprobeerd met het paswoord Phoenix en phoenix. Ik las ergens dat Phoenix biossen een backdoor pass hebben. Maar dit helpt niet.

De backup batterij kan ik verder niet vinden. Zal wel ergens gesoldeerd zitten.
Maar denk dat dat ook niet echt helpt.

Help!

ps.. mijn buurman is leek op gebied van computers en weet dus niet hoe het paswoord erin is gekomen of wat het paswoord is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 15:49 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 14:52
Je kan ook een bootmanager installeren die usb/cdrom kan opstarten.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-12 13:24
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:03:
Mijn buurman heeft een Acer laptop.
Deze heb ik al vaker opgeschoond en alles opnieuw geinstalleerd middels cd's van officieel windows.

De vorige keer kon ik gewoon in de bios komen om te kunnen opstarten van cd-rom.
Echter heb ik na installatie dit weer teruggezet om opstarttijd te besparen met het zoeken naar cd's.

Maar nu wil ik em weer eens opschonen na ruim een jaar tijd, en nu zit er plotseling een wachtwoord op de bios waardoor ik niet meer van cd-rom af kan installeren.

Hoe kan ik nu toch in de bios komen?

Heb al geprobeerd met het paswoord Phoenix en phoenix. Ik las ergens dat Phoenix biossen een backdoor pass hebben. Maar dit helpt niet.

De backup batterij kan ik verder niet vinden. Zal wel ergens gesoldeerd zitten.
Maar denk dat dat ook niet echt helpt.

Help!
Of je vraagt gewoon aan je buurman dat wachtwoord, jeeezz...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 14:52
wimpie007 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:08:
[...]

Of je vraagt gewoon aan je buurman dat wachtwoord, jeeezz...
Ja of vraag het password op met CmosPwd ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Biosbatterij eruit slopen. Daarna er weer in proppen. Password en biossettings gewist!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-12 13:24
Touchdomex schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:11:
Biosbatterij eruit slopen. Daarna er weer in proppen. Password en biossettings gewist!
Vaak ook niet, dan moeten er 2 contactjes(vaak vlakbij het mem op het mobo) met elkaar verbonden worden (in ieder geval bij Toshiba's)

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:11:
en waar zit die verstopt bij een travelmate?

want heb de hele onderkant eraf gehad maar kon em niet zo 123 zien zitten.
djexplo schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:09:
[...]

Ja of vraag het password op met CmosPwd ...
Een programma neem ik aan?
want ik kom windows niet meer in.. Daarom moet ik opnieuw installeren.

En de standaard boot zit niet meer op deze laptop. (zijn zoon dacht eens windows te kunnen installeren en heeft de backup partitie verwijderd waardoor er geen besturingssysteem meer opstaat)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 15:52 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12 10:09
Welke Acer Travelmate heb je? Niet iedereen heeft een glazenbol :+

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Als je wel gewoon vanaf hd kan booten, kan je de hd van de acer aan een andere pc aansluiten en windows installeren en dan de hd weer terug zetten in de acer, als meezit heb je dan wel een werkende windows waarmee je met CmosPwd* de paswoord kan opvragen.

*een beetje moderne laptop werkt dit truk niet.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:50:
[...]

en waar zit die verstopt bij een travelmate?

want heb de hele onderkant eraf gehad maar kon em niet zo 123 zien zitten.
In het geval van Dell zit hij onder het toetsenbord :) Acers heb ik nog nooit tot zover uit elkaar geschroeft :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica