[SCCM2007] Distribution point op mapped drive

Pagina: 1
Acties:

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Wanneer ik mijn distribution point naar een lokale schijf verwijs werkt alles zonder problemen.
Door gebrek aan schijfruimte wil ik mij distribution point verplaatsen naar een share.

Ik heb een mapped drive aangemaakt (E:\) op mijn SCCM server
In Site Settings/Component Configuration/Software Distribution heb ik de Location of stored packages verwezen naar E:\

De Data source van mijn packages lopen ook naar deze mapped drive.

Wanneer ik mij distribution points update verschijnen de eerste errors:
code:
1
2
3
4
5
6
7
SMS Distribution Manager failed to access the source directory "E:\Client\Java" for package "CSN00005". The operating system reported error 5: Access is denied. 

Possible cause: SMS Distribution Manager does not have sufficient rights to the package source directory.
Solution: Verify that the SMS Service account has at least Read access to the directory you specify as the package source directory.

Possible cause: The package source directory contains files with long file names and the total length of the path exceeds the maximum length supported by the operating system.
Solution: Reduce the number of folders defined for the package, shorten the filename, or consider bundling the files using a compression utility.

De SCCM computer account is lid gemaakt van de administrators group.
Sharing permissions voor SCCM computer account op de share staan op full control
NTFS permissions ook op full control voor deze account.

Het is een simpele rechten kwestie, maar ik kom er niet uit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Worden Distribution Points op network drives wel ondersteund?
Lijkt me niet namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 22:01
Wat gebeurd er als je netjes een extra distributiepoint aanmaakt en vervolgens alle packages overzet?

Je kan ook het (lege) bestand "NO_SMS_ON_DRIVE.SMS" aanmaken op de betreffende schijf. SCCM gaat dan zelf zoeken naar de schijf met de meeste ruimte en zet vervolgens alle packages daar neer!

Maar ik zou zelf eerste optie 1 even proberen!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• BP_LOZ
alt-92 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:47:
Worden Distribution Points op network drives wel ondersteund?
Lijkt me niet namelijk.
Dat wil ik dus ook graag weten. :+
Als dat niet kan probeer ik middels iSCSI een extra volume te mounten.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In principe wordt van een DP namelijk ook een share gemaakt, en een al bestaande netwerkshare kun je niet nog een keer een share van maken.

Even, zomaar hoor, een reden waarom het niet zou kunnen werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 22:01
Yep, voor de server zelf moet het een "localdisk" zijn. Maar ik zelf niet de Location of stored packages wijzigen maar gewoon een nieuwe (extra) DP maken en dan evt alles overzetten!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• BP_LOZ
alt-92 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:57:
In principe wordt van een DP namelijk ook een share gemaakt, en een al bestaande netwerkshare kun je niet nog een keer een share van maken.

Even, zomaar hoor, een reden waarom het niet zou kunnen werken.
Is dat zo? Ik kan wel een share in een share maken toch?

• BP_LOZ
Pedr0 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:59:
Yep, voor de server zelf moet het een "localdisk" zijn. Maar ik zelf niet de Location of stored packages wijzigen maar gewoon een nieuwe (extra) DP maken en dan evt alles overzetten!
Hoe maak ik een extra distribution point aan? Ik kan de optie tot extra dp niet vinden.
Laat maar, gevonden

Het kan dus niet naar een file share 8)7
Mapped drive e: vervangen voor een middels iSCSI mounted drive. Et voila, werkt als een zonnetje.

[ Voor 17% gewijzigd door BP_LOZ op 04-01-2010 15:39 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BP_LOZ schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Is dat zo? Ik kan wel een share in een share maken toch?
je kan geen share van een share (dus een share opnieuw sharen) maken.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 04-01-2010 17:44 ]

Pagina: 1