Ik loop tegen een probleempje op waar ik maar niet uitkom.
Situatie
Er is een array gevuld met arrays.
Wat is de bedoeling?
Als de code gelijk is moet de value van key bla samengevoegd worden in een nieuwe array.
voorbeeld van de nieuwe array:
Waarom lukt het dan niet?
Dat is inderdaad de vraag. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
'k heb heel php.net over arrays door genomen, maar nog niet tot een oplossing kunnen komen.
Ben bezig geweest met array_keys met search_value, maar die returned dan natuulijk "code". Bovendien, welke searchvalue moet ik dan gebruiken? Ik moet juist de key van de bovenliggende array krijgen. Als ik die heb dan is het wel te doen denk ik.
Situatie
Er is een array gevuld met arrays.
PHP:
1
| $datalines = array(array(code=>123456,text=>tekst,bla=>blatekst),array(code=>123456,text=>tekst,bla=>andereblatekst),array(code=>124300,text=>tekst,bla=>blatekst)); |
Wat is de bedoeling?
Als de code gelijk is moet de value van key bla samengevoegd worden in een nieuwe array.
voorbeeld van de nieuwe array:
PHP:
1
| $newdata = array(array(code=>123456,text=>tekst,bla=>array(blatekst,andereblatekst)),array(code=>124300, text=>tekst,bla=>blatekst)); |
Waarom lukt het dan niet?
Dat is inderdaad de vraag. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dit aan moet pakken.
'k heb heel php.net over arrays door genomen, maar nog niet tot een oplossing kunnen komen.
Ben bezig geweest met array_keys met search_value, maar die returned dan natuulijk "code". Bovendien, welke searchvalue moet ik dan gebruiken? Ik moet juist de key van de bovenliggende array krijgen. Als ik die heb dan is het wel te doen denk ik.
Your time as a student is the best time of your life