Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08 14:51
Zijn er tweakers die bezig zijn met LOI technische Informatica? Wat is jullie mening over deze opleiding? Hebben jullie nog verdere tips?

Zelf wil ik in de toekomst deze opleiding volgen?

Op dit moment ben ik als jongeling (leefttijd is 20 :*) jaar) werkzaam als servicedeskmedewerker. Op kosten van mijn baas ben ik bezig met MCSE, 70-294. Eerder heb ik al ITIL, MCDST en MCSA behaald.
Hierna wil ik CCNA gaan starten. Vorig jaar heb ik mijn MBO ICT beheer niveau 4 gehaald.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Ik ga er vanuit dat je het over een hbo opleiding hebt.

Ervaring met de LOI heb ik niet, maar wel met een deeltijd hbo opleiding. Ik vond dit zelf vrij goed te doen, heb je dit al overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Het gaan om inderdaad om een HBO Opleiding. Op dit moment werk ik 32 uur en wil deze naast mijn job, de opleiding volgen.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Als je 32 uur werkt zou ik je zeker aanraden een deeltijdopleiding te zoeken. Zelf werkte ik ook 32uur, ik moest een middag en avond naar school (aansluitend). Dit beviel mij vrij goed.
Ik weet dat dit op meerdere instellingen toegepast wordt, al ken ik geen directe voorbeelden van informatica-opleidingen.

Zelf heb ik het gevoel dat een diploma van een reguliere hbo opleiding toch iets meer waard is. Al kan ik dat niet onderbouwen (zal wel door de reclames komen..)

Edit: Poster hieronder, deeltijdopleiding worden aangeboden voor mensen uit de praktijk, veel ervan hebben mbo als vooropleiding. Bij mijn opleiding (elektrotechniek, dus minstens evenveel wiskunde) werd een schakelprogramma aangeboden, overigens is dit programma ook op veel mbo opleidingen te volgen.

[ Voor 24% gewijzigd door joca op 04-01-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Weet je zeker dat Technische Informatica wat voor jou is?
Op onze (HBO) school vragen ze het expliciet aan MBO'ers die mogelijk TI willen gaan doen. Er komt namelijk hogere wiskunde bij kijken, en de meeste MBO'ers kunnen dat moeilijk bijbenen. Ik heb het dan wel over een Technische Informatica opleiding bij ons op school, maar ik vermoed dat het op andere scholen/instellingen niet anders zal zijn.

P.S. het is wel een hele leuke opleiding als je Techniek en Informatica met elkaar wilt combineren.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Wiskunde is ook een onderdeel van deze studie en is helaas ook een van mijn zwakkere plekken. Discipline zeeer noodzakelijk (ook voor de rest) anders red je het niet. Het voordeel is wel dat er geen specifieke deadline is en eventuele examen zelf kan inplannen.

Bij een 'gewone" HBO studie heb je in een blok 4 tentamens. Daarom kies ik liever deze studie omdat je alles zelf kunt inplannen. Overigens spreken de vakken bij erg aan.

Helaas is er geen specifieke info over deze studie. Heb me al aangemeld bij LOI en heb zo`n dik boek ontvangen waarin staat dat leren leuk is etc.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

Tank80

Cyanide&&Happiness

A1ex89 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:59:
Bij een 'gewone" HBO studie heb je in een blok 4 tentamens. Daarom kies ik liever deze studie omdat je alles zelf kunt inplannen. Overigens spreken de vakken bij erg aan.
Dat is ook niet altijd zo hoor...wij hebben 4 blokken per jaar, ieder afgesloten met 1 tentamen (hbo I deeltijd)

[ Voor 3% gewijzigd door Tank80 op 04-01-2010 17:00 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 09:00

Metzie

Nyaano !

A1ex89 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:59:
Ik hoop dat je een ijzeren dicipline hebt, want dat zelf kunnen inplannen lijkt mooi, maar in de praktijk komt van uitstel afstel. Ik heb zelf de afgelopen 4,5 jaar een deeltijd HBO studie gevolgd aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik heb het volgen van colleges als zeer prettig ervaren, want het biedt je een vaste structuur die je moet volgen. Verder leer je veel leuke, nieuwe mensen kennen die allemaal in de ICT werkzaam zijn.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Ik ben zelf nu sinds 4 maanden bezig met HBO Bedrijfskundige informatica via het LOI, en ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt. Ik blijf goed op schema en loop momenteel een maand of 2 voor op waar ik nu zou moeten zijn.

Van mezelf was ik vroeger normaal nooit zo super gedisciplineerd met school bezig, maar toch zet ik me hier wel goed voor in nu.

Ik heb naar deeltijd opleidingen zitten kijken voordat ik hieraan begon, maar omdat er geen hogeschool bij mij in de buurt zit die een avondopleiding aanbied heb ik toch voor de LOI gekozen en het bevalt me erg goed op deze manier.

Als je trouwens langer dan de aangegeven 3 jaar over de opleiding doet dan hoef je het maandbedrag niet door te blijven betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 05-01-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb zelf Technische Informatica gedaan op de HAN (Arnhem) en hierbij was een zwaar wiskundepakket geen vereiste. Natuurlijk moest er soms wel wat gerekend worden maar geen A/D conversies zoals bij de meer op electro gerichte opleidingen het geval was. Dit zal wel per hogeschool verschillen neem ik aan?

Ik zou je ook aanraden om in deeltijd te gaan studeren ipv een zelfstudie zoals de LOI. Het verbaast me zelfs nogal dat ze een redelijk zware studie op deze manier als zelfstudie aan kunnen bieden?

Een paar collega's van mij volgen op dit moment een opleiding Embedded Systems (redelijk vergelijkbaar imo) in deeltijd terwijl ze 36 uur werken, dit is volgens hun goed te doen. Met 32 uur is het helemaal ideaal natuurlijk, je kunt dan gewoon die extra dag aan je opleiding besteden.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Zodra ik deze LOI opleiding ga beginnen (schat ongeveer over 6 maanden), ga ik eerst de moeilijkere vakken halen (wiskunde Linux). Dan kan meteen het niveau proeven. Het zou zonden zijn dat ik na een jaar ploeteren er pas achter kom dat het erg zwaar is.

Het voordeel is wel dat ik al wat vrijstellingen heb (MCSA, MCSE, Itil en eventueel CCNA stage) en waardoor ik goedkoper uit ben.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
Ik weet niet exact hoe de LOI opleiding is opgebouwd, maar is het wel slim om eerst die vakken te doen? Zijn er geen vakken voordien die een voorbereiding vormen op de zwaardere vakgerichte vakken?
Ik kan me herinneren dat ik destijds allerlei wiskunde en verwante vakken kreeg als voorbereiding op het vak telecommunicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik als jongeling (leefttijd is 20 jaar) werkzaam als servicedeskmedewerker. Op kosten van mijn baas ben ik bezig met MCSE, 70-294. Eerder heb ik al ITIL, MCDST en MCSA behaald.
Hierna wil ik CCNA gaan starten. Vorig jaar heb ik mijn MBO ICT beheer niveau 4 gehaald.
Op je 20e ITIL MCDST en MCSA, dat doe je zeer netjes!

Gewoon zomaar, een pluim in je reet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:37
Als je in de detachering zit is het halen van certificaten vaak makkelijk te doen. Vooral als je salaris verhoging krijg bij elk examen dat je haalt :)

Ik zit er zelf ook aan te denken om een TI opleiding via de LOI te volgen. Ik zie het niet echt zitten om een avond naar school te moeten, terwijl ik voor mijn sport die avond moet trainen. Overwegingen moet je maken, maar de uitkomst is in dit geval wel een LOI opleiding.
Ijzeren discipline is inderdaad nodig. Dit zal ook zeker wel een uitdaging worden. Ook verwacht ik niet dat ik na het 1e jaar nog op schema zit, of voor loop. Want er zijn altijd weken dat je het super druk heb, en je je niet inzet voor je studie. Als ze 10 tot 15 uur per week rekenen, loop je gelijk > 10 uur achter.
één ding weet ik wel. Ik heb mega zin om een studie te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst in een tijdschrift gelezen dat 60% afhaakt bij de LOI in het 1e jaar.
en in het 2e jaar nogmaals 40-50%
uiteindelijke slagings kans is 10-20% binnen de gestelde tijd..

ik zou gewoon naar een echte school gaan, heb je tenminste een stok achter de deur..

/me heeft vandaag zijn P opgehaald bij Hogeschool Utrecht voor de duale studie HBO Systeembeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
Toevallig heb ik gisteren van mijn werkgever gehoord dat ze een ICT Duaal traject in september gaan starten met Hogeschool Zuyd (network infrastructure Design).
Ik heb een reactie gestuurd met meer info. Even afwachten dus.

Eng en streng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik heb ook ervaring met het LOI, en deze zijn zacht gezegd niet positief te noemen.
Allereerst ben ik van mening dat onderwijs, en vooral een route naar een Mbo of Hbo maatwerk is. Een leerling krijgt bij een opleiding een hele pakket aan vakken. Sommige vakken zal een leerling erg makkelijk afgaan, en sommigen niet.

Juist de vakken waar jezelf weinig mee hebt, maar toch een belangrijk component van een opleiding vormen, gaven bij mij op het LOI een probleem.

Een ander nadeel vind ik dat het LOI redelijk duur is. Ze adverteren met een opleiding per maand, maar hierbij komen aanvullend nog kosten voor Examens, het reizen naar Leiden (niet heel erg handig als je op 2 uur rijden van Leiden afwoont) en als je je vervolgens wilt uitschrijven (ik heb uiteindelijk maar gekozen voor een opleiding in het reguliere onderwijs) komen er nog diverse addertjes boven water.

Bespaar jezelf veel mogelijke problemen, en probeer op een Hbo instelling naar keuze een avondopleiding te volgen.
Pagina: 1