Toon posts:

Beeld en geluid in vergaderruimte opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een oplossing om geluid en beeld op te nemen. Het gaat om een ruimte met een microfoon en geluidsinstallatie. Ik wil het geluid dat uit de installatie komt opnemen. Eventueel ook met beeld. De opname moet vervolgens (zo snel mogelijk) op cd te zetten zijn (die cd moet in de gemiddelde cd/dvd-speler afgespeeld kunnen worden). Ik heb al gedacht aan een mini-laptopje met externe brander en een kabeltje vanaf de installatie naar de lijningang van het laptopje.

Weten jullie een betere manier? En weten jullie misschien hoe ik er ook beeld bij kan opnemen (dat het dus een dvd is met film)?

(Het is niet eenmalig, maar voor geregeld gebruik.)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:04
Je zou toch echt wat duidelijker moeten zijn, welk beeld wil je opnemen dan? Het beeld van je presentatie? Of een videoopname van de vergadering zelf? Dit is te vaag omschreven...

Voor het geluid kan je sowieso iedere digitale recorder aan een output van de geluidsinstallatie hangen, die dingen heb je al in uistekende kwaliteit voor minder dan €150,-, een beetje goede recorder kan het zelfs na afloop direct branden.

Ik gebruik zelf deze recorder voor het opnemen van vergaderingen, daarvoor is het ding perfect... voor goede muziekopnames zou je een uitgebreider model moeten hebben.

Qua beeld zou je echt duidelijker moeten zijn om daar wat nuttigs over te kunnen zeggen; wat wil je bijvoorbeeld opnemen, waar kan het beeld signaal naartoe, moet er nog gemonteerd worden etc etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Het gaat om het opnemen van een vergadering. En met beeld bedoel ik een camera die de vergaderingen opneemt vanaf een vast punt. Zodat mensen die afwezig zijn bij een vergadering, dit via een cd' tje kunnen terugkijken/terugluisteren. Het hoeft dus niet bewerkt te worden etc.