Hallo,
Het doel is om een methode te maken die een int als invoer heeft en als uitvoer het
indexnummer van de ArrayList weergeeft waar de invoer staat.
Voor mezelf had ik even een 'testcode' gemaakt:
Hetzelfde idee wil ik voor mijn ander code. Hierin heb ik ook een ArrayList gevuld met namen, bankrekeningen en saldi. De bedoeling is nu om een rekeningnummer in te voeren, zodat deze het indexnummer weergeeft.
Wat ik tot nu heb is dit:
Hier geeft hij dus -1 als uitvoer.
Edit: vergeten te vermelden dat ik in de code tevens methode(s) heb die ervoor zorgen dat de ArrayList wel gevuld wordt.
Het doel is om een methode te maken die een int als invoer heeft en als uitvoer het
indexnummer van de ArrayList weergeeft waar de invoer staat.
Voor mezelf had ik even een 'testcode' gemaakt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| public class Testje { private ArrayList lijst; public Testje() { lijst = new ArrayList(); } public void nieuwGetal() { for(int i = 0; i < 5; i++) { lijst.add(i); } } public int getSize() { return lijst.size(); } public int getIndex(int invoer) { int index = lijst.indexOf(invoer); return index; } } |
Hetzelfde idee wil ik voor mijn ander code. Hierin heb ik ook een ArrayList gevuld met namen, bankrekeningen en saldi. De bedoeling is nu om een rekeningnummer in te voeren, zodat deze het indexnummer weergeeft.
Wat ik tot nu heb is dit:
Java:
1
2
3
4
5
| public int getIndex(int rekNummer) { int index = rekLijst.indexOf(rekNummer); return index; } |
Hier geeft hij dus -1 als uitvoer.
Edit: vergeten te vermelden dat ik in de code tevens methode(s) heb die ervoor zorgen dat de ArrayList wel gevuld wordt.
[ Voor 5% gewijzigd door LeMerchant op 04-01-2010 14:01 ]