Image van pc maken en op usb stick bootable maken

Pagina: 1
Acties:

• CrazyTurk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 10:33
Beste tweakers,

Wij zitten hier met een kleine probleem. Ik loop stage op een basisschool en we krijgen binnekort nieuwe pc's binnen. Het gaat hier om een stuk of 30 Acer veritons http://www.hardwarezone.c...les/2009/2918/Veriton.jpg (er zit geen cd speler in!)

We krijgen computers geleverd zonder besturingssysteem. Maar we gaan windows 7 erop gooien.

En de probleem:
Hoe kunnen we het makkelijkst allemaal installeren? 1 voor 1 duurt te lang namelijk.

Ik had een idee om 1 pc helemaal te installeren en een image van de schijf te maken. Maar ik weet zelf dat het moeilijk zal worden omdat het SATA schijf heeft.

ALS de image gelukt is wil ik hem op een externe schijf kopieren en bootable maken.

Ik zit beetje vast :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:38

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat voor server gebruik je? Is een network based install niets?

Verder is de installatie van W7 over USB helemaal niet zo lang (zeker niet als het een kaal bakje is), het terugzetten van een applicatie backup is vervolgens ook niet zo moeilijk (w7 kan zelf imagen).

• CrazyTurk
De school heeft wel een server ja. Alleen mag ik er niet zoveel aan kloten :)

Waarom het lang zal duren is omdat ook allemaal software nog op moet. Taal leren/rekenen office etc.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CrazyTurk schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:37:
Ik had een idee om 1 pc helemaal te installeren en een image van de schijf te maken. Maar ik weet zelf dat het moeilijk zal worden omdat het SATA schijf heeft.
Waarom zou dat moeilijk zijn? Gewoon met nieuwste versie Symantec Ghost werken (v15 werkt met Win7).

1 computer volledig installeren, daar image van trekken, niet activeren, deployen en dan per PC activeren.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 04-01-2010 14:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CrazyTurk
Ik had thuis een keer met ghost v15 een image van me schijf gemaakt (omdat ik ging upgraden naar een grotere) maar toen liep het mis. De nieuwe schijf gaf toen meldingen dat de windows illegaal was en de originele schijf was de opstart stuk gegaan.

Gelukkig had ik windows7 hij fixte alles weer

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Kijk eens naar MDT 2010, hiermee kan je met (gratis) standaard microsoft tooling een Master PC bouwen en deze vervolgens naar een bootable USB stick zetten om deze te deployen.

http://technet.microsoft....opdeployment/default.aspx

Hierbij hoef je geen dure licentie van Ghost aan te schaffen.

[ Voor 15% gewijzigd door Luppie op 04-01-2010 15:11 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:21
Wanneer je Windows 7 zou installeren op een reference pc (dus 1 laptop) en deze naar wensen configureerd, de benodigde software installeerd en dan sysprepped zou misschien handiger zijn. Hij genereerd dan zelf een nieuwe sid, geen gedoe met de machines mochten ze ooit in een domein terecht komen enzo.

Zodra de pc dan de sysprep procedure doorlopen heeft en zichzelf uitschakeld dan met een offline programma zoals norton ghost 11 een disk image maken in plaats van een norton live image. (want anders neemt ie norton ghost mee in de image, iets wat je niet wil lijkt me). Dit image zetten op een bootable usb stick waar ghost ook op staat en dan aan de gang ermee.

discogs

Pagina: 1