Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Auto CO2 zuinig maken en keuren

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:59
Ik heb een diesel autootje die volgens het boekje 109 gram / km CO2 uitstoot. Nu kan ik deze motor denk ik aanpassen zodat hij zuiniger gaat lopen, en <95 gram/km CO2 gaat uitstoten.
Als dat lukt zit ik onder de grens en zou ik in principe geen wegenbelasting meer hoeven te betalen.

Kan iemand mij vertellen of ik dit kan laten testen en laten erkennen door de RDW zodat ik idd geen wegenbelasting hoef te betalen?

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:54

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Contact opnemen met de RDW een optie?

*empty*

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Nog voor er van alles geroepen wordt hier (lukt niet/waar begin je aan/waarom zou je dat doen/koop toch een auto die standaard al <95 zit/etc.) wil ik aangeven dat ik het een ambitieus plan vind. Ik weet niet of het lukt bij de RDW, keuren kost geld en de RDW is soms rijkelijk met keuringskosten.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen en vooral ook wat je denkt te gaan aanpassen.
Ik kan je niets zeggen over je vragen, maar ben wel benieuwd naar het type auto en naar wat je eraan wil aanpassen.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom zou je dit doen? Binnenkort word de wegenbelasting toch afgeschaft, bij het invoeren van de kilometerheffing? Dan ga je nu een hoop investering doen, vraag me af of je die in de paar jaar dat de wegenbelasting er nog is nog wel gaat terugverdienen?

En je kan uiteraard ook gewoon een wagen kopen die van zichzelf al onder de 95 gr/km zit, dan hoef je d'r ook niet moeilijk mee te doen enzo. Lijkt me wel zo praktisch :)

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 04-01-2010 13:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
offtopic:
Briljant dat JdM de reactie van wildhagen al bijna letterlijk voorspelt terwijl wildhagen hem nog aan het typen is _o-

Ik sluit me overigens wel bij w.h. aan, als de MRB wordt afgeschaft en de kilometerheffing ingevoerd, is het maar heel erg de vraag of je deze investeringen er nog uit kunt halen. Dan moet je het puur voor het milieu doen en dan is 95g/km vs. 109g/km een druppel op een gloeiende plaat. Kun je beter de auto wat vaker laten staan, daar profiteer je financieel ook nog 's van :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
wildhagen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:41:
Waarom zou je dit doen? Binnenkort word de wegenbelasting toch afgeschaft, bij het invoeren van de kilometerheffing? Dan ga je nu een hoop investering doen, vraag me af of je die in de paar jaar dat de wegenbelasting er nog is nog wel gaat terugverdienen?

En je kan uiteraard ook gewoon een wagen kopen die van zichzelf al onder de 95 gr/km zit, dan hoef je d'r ook niet moeilijk mee te doen enzo. Lijkt me wel zo praktisch :)
Volgens is de km heffing oa afhankelijk van het type auto (lees zuinigheid ervan), dus wie weet heeft de TS dan er nog steeds profijt van.

Al vraag ik me trouwens af of ze dit per auto gaan registreren en of dit niet gewoon per type goedkeuring gaat. (al is het natuurlijk ook mogelijk om een 'onbekende' auto te laten typekeuren.

• Femme
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan me een verhaal herinneren van enige tijd geleden waarbij iemand een Alpina B3 Bi-turbo naar Nederland wilde halen maar 'm niet op kenteken kreeg omdat er iets met het papierwerk niet orde was waardoor de CO2-uitstoot niet werd geaccepteerd. Eventjes een testje draaien in Nederland was onmogelijk want daar had de RDW geen apparatuur en procedures voor. Los daarvoor zal het waarschijnlijk erg duur zijn (duizenden euro's). Uiteindelijk is de kwestie wel opgelost dankzij medewerking van de fabrikant.

Ik zou het maar uit je hoofd zetten.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Lijkt me ook sterk dat de RDW die test zelf uitvoert. Fabrikanten laten die testen uitvoeren op europees niveau.

Overigens denk ik niet dat men je direct zal geloven. Hoe ik het begrijp en hoe de RDW het zal begrijpen: je knijpt het vermogen van je auto, laat ze keuren, betaal minder/geen belasting meer waarna je de auto terug de fabrieksinstellingen geeft. Klinkt een beetje als belastingsontduiking...

• croxz
  • Laatst online: 22:39
wildhagen schreef op maandag 04 januari 2010 @ 13:41:
De kilometerprijs wordt voor een groot gedeelte bepaald door de CO2 uitstoot. Of het al dan niet rendabel is om je auto aan te passen is lastig te zeggen totdat de definitieve prijzen zijn vastgelegd (het is nu nog een wetsVOORSTEL),
Femme schreef op maandag 04 januari 2010 @ 14:39:
Ik kan me een verhaal herinneren van enige tijd geleden waarbij iemand een Alpina B3 Bi-turbo naar Nederland wilde halen maar 'm niet op kenteken kreeg omdat er iets met het papierwerk niet orde was waardoor de CO2-uitstoot niet werd geaccepteerd. Eventjes een testje draaien in Nederland was onmogelijk want daar had de RDW geen apparatuur en procedures voor. Los daarvoor zal het waarschijnlijk erg duur zijn (duizenden euro's). Uiteindelijk is de kwestie wel opgelost dankzij medewerking van de fabrikant.

Ik zou het maar uit je hoofd zetten.
Hmmm, aan de andere kant zijn er wel zat mensen die zelf een (kit)auto in elkaar schroeven, daar een motor in kwakken en daar ook mee over de Nederlandse weg rijden. Ik meen me wel te herinneren dat goedkeuring vaak in Engeland gebeurd omdat ze daar makkelijker zijn, waarna de auto vrij eenvoudig naar Nederland te exporteren is.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is ook nog de vraag of je auto nu de 109g/km zou halen in die (rare) test.
Kan goed zijn dat dat alleen voor het kale model geldt zonder bepaalde opties/accessoires.
Dat zou je dan ook nog moeten compenseren.

Wat voor auto heb je?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Co2 test doen ze toch bij de apk? Met een sensor/probe in de uitlaat?

Verwijderd

CO. CO2 moet er inzitten anders heb je geen verbranding gehad.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fijn dat de TS ook weer even reageert.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

croxz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 15:37:
Hmmm, aan de andere kant zijn er wel zat mensen die zelf een (kit)auto in elkaar schroeven, daar een motor in kwakken en daar ook mee over de Nederlandse weg rijden. Ik meen me wel te herinneren dat goedkeuring vaak in Engeland gebeurd omdat ze daar makkelijker zijn, waarna de auto vrij eenvoudig naar Nederland te exporteren is.
Daar meten ze de CO2 uitstoot niet. Er zijn ook zat wat oudere auto's waarvan de uitstoot niet bekend is. Vraag me af wat ze daar dan mee doen. Lekker als ze daar standaard een hoge uitstoot voor rekenen, sta je daar met je zuinige Cinquecento of Alto.

Klik mee voor GoT!........

Pagina: 1