Hoi,
Ik ben niet zo'n expert in de fotografie maar heb hier toch een vraag over.
Ik zeg erbij, ik heb niet zo'n geweldige camera, het is een Panasonic Lumix FS4.
Ik heb onderstaande foto vorige week genomen. Het probleem waar ik vaak tegen aanloop, is de gekleurde ruis/waas op de foto's. Niet op álle foto's overigens.
Zie onderstaande foto, er zit wat "kleuren-ruis"op de bomen achter op het water.
Heeft iemand hier een tip omdat in de toekomst beter te krijgen? Iets met ISO waarden oid?
Kan ik hier zelf nog wat aan verbeteren middels instellingen? Ik heb zitten proberen met de handleiding erbij maar nog geen succes.
(Ik heb overigens ook nog een oudere Canon Powershot A520 liggen)

EDIT (14:21) : de specificaties van deze foto:
Focuslengte 22 mm
ISO 640
F/5,9
belichtingstijd 1/60 sec.
Ps. heb ook wel mooie foto's met deze camera gemaakt
Ik ben niet zo'n expert in de fotografie maar heb hier toch een vraag over.
Ik zeg erbij, ik heb niet zo'n geweldige camera, het is een Panasonic Lumix FS4.
Ik heb onderstaande foto vorige week genomen. Het probleem waar ik vaak tegen aanloop, is de gekleurde ruis/waas op de foto's. Niet op álle foto's overigens.
Zie onderstaande foto, er zit wat "kleuren-ruis"op de bomen achter op het water.
Heeft iemand hier een tip omdat in de toekomst beter te krijgen? Iets met ISO waarden oid?
Kan ik hier zelf nog wat aan verbeteren middels instellingen? Ik heb zitten proberen met de handleiding erbij maar nog geen succes.
(Ik heb overigens ook nog een oudere Canon Powershot A520 liggen)

EDIT (14:21) : de specificaties van deze foto:
Focuslengte 22 mm
ISO 640
F/5,9
belichtingstijd 1/60 sec.
Ps. heb ook wel mooie foto's met deze camera gemaakt
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 04-01-2010 14:21 . Reden: specificaties ]