Toon posts:

problemen raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Ik heb sins 2 jaar een dell computer. Toen ik de pc kocht stonden de 2 harde schijven van 500gb netjes raid0
ik heb daar met partition magic 2 schijven van gemaakt. 1 van ongeveer 100 gb, voor windows e.d.
de 2e partitie van ongeveer 900 gb, voor alle media enz....

nu heeft dat anderhalf jaar prima gedaan. Totdat de pc niet meer wou.. Toen heb ik de pc naar een computerzaak gebracht omdat ik zelf geen tijd had. Hun conclusie was, problemen met de raid. Dus ze hadden een paar vreemde partities gemaakt. En de pc deed weer.
Toen heb ik opnieuw met partition magic nieuwe partities gemaakt. weer van 100 en 900 gb.
Dit werkt. Alleen nu geeft de pc, bij het opstarten aan:

raid 0: 931.5GB, Status: normal, bootable: yes.

physical discs
0 samsung.... 456.8 gb member disk 0
1 (seagate baracuda) 456.8 gb error occurred 0

wat nu? is dit schadelijk?

alvast bedankt!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst zou ik je willen aanraden geen Partition Magic meer te gebruiken, dit stukje software lijkt namelijk voor nogal wat problemen te kunnen zorgen. Daarnaast download de diagnostic tooling van Seagate en controleer je hardeschijven op fouten, met dit resuktaat kun je verde gaan kijken

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:56

Q

Au Contraire Mon Capitan!

1 (seagate baracuda) 456.8 gb error occurred 0
Vanuit de leunstoel: Test met tool _Dune_, waarschijnlijk disk stuk. Nieuwe kopen en aansluiten. Data weg dus Backup terug zetten. Overweeg RAID 1 ipv 0. Jammer dan van de performance.

[ Voor 12% gewijzigd door Q op 04-01-2010 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

Bedankt voor de snelle ractie.

Ik heb de diagnostic tool van seagate gedownload, en de harde schijf gecontroleerd. er loopt nog 1 test. de "Long generic" De short generic vond (zoals de andere tests) niets...
Een nieuwe harde schijf heb ik op het moment nog niet.

Verder nog ideeen?

alvast bedankt!