Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc -> pc synchronisatie (documenten)

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen!
Binnenkort heb ik naast mijn laptop een desktop met windows 7. En ik ben op mijn stage bezig met synchronisatietools.
Hierbij stuitte ik op het volgende:
Is het volgende mogelijk?
- Wanneer desktop en laptop beide in het netwerk aan staan, om dan de documenten van beiden automatisch te synchroniseren. (Alleen in hetzelfde domein)
- Van die bestanden wekelijks een backup te maken op een draaiende fileserver die automatisch op de datum van de backup een map aanmaakt om daar de backup in te kopieeren.

Hoop dat iemand mij hierbij verder kan helpen!
Tnx

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:23
Ik gebruik op dit moment DropBox en dat bevalt erg goed. Weinig instellen en het werkt gewoon. Ook veel gedaan met Windows replication, DFS e.d. maar dit is eenvoudiger.

Verwijderd

Topicstarter
Oké helemaal goed. Ik ga het proberen :)
tnx

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:59

Matis

Rubber Rocket

djluc schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:53:
Ik gebruik op dit moment DropBox en dat bevalt erg goed. Weinig instellen en het werkt gewoon. Ook veel gedaan met Windows replication, DFS e.d. maar dit is eenvoudiger.
Dat is een hele goede realtime!!! synctool. Daarnaast draai ik zelf SyncBack (de freeware variant). Daar kun je zelf ook een hele hoop in tunen en syncen. Ook kun je zelf aangeven hoevaak en wanneer hij moet synchroniseren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je kan ook gebruik maken van Windows Live Mesh. Een prima realtime tool die netjes op de achtergrond werkt. Zodra een van de machines online komt word er gesynct. Dat kan alles zijn maar ook gedeeltelijk. Je hebt ook de optie om bv iemand mee te laten syncen met alleen leesrechten. Dan kan die persoon niets weggooien uit je grid

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
ah ortep, die Mesh werkt wel erg goed! Nog even kijken of het ook documenten thuis kan syncen met de laptop documenten maar dat komt binnenkort. Bedankt iig!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:26:
Nog even kijken of het ook documenten thuis kan syncen met de laptop documenten maar dat komt binnenkort. Bedankt iig!
Dat doet hij zonder meer. Ook al zou je in Singapore zitten. Ik heb een mesh met 3 persoonlijke PC's en mijn vrouw een met 2. We hebben ook een gezamelijke share waarop we dingen hebebn staan die we alle twee nodig hebben.

Ik heb bv een NZB folder in de mesh. Als ik daar op mijn werk een NZB in zet die ik van een collega heb gekregen staat die binnen een paar seconden op mijn home server in dezelfde folder. Mijn newsreader ziet het en pikt hem op. Voor ik thuis ben is hij er mee klaar. En ik zie op mijn werk dat het gebeurd is omdat de NZB door de newsreader is weggegooid en dus ook weg is van mijn werk PC

[ Voor 29% gewijzigd door Ortep op 04-01-2010 13:49 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, het lijkt me dat je met iets meer moeite doen van jouw kant je schoolopdracht zelf nu wel kan afmaken.

En als het geen stageopdracht is dan gaat even goed op dat je met iets meer nadenkwerk ook een oplossing kan bedenken :) gebruik de search van het forum, of Google met wat andere keywords en er gaat een wereld voor je open.

[ Voor 51% gewijzigd door alt-92 op 04-01-2010 14:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.