Spelen met KVM. Fedora 12 Beste keuze OS?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:39
Hoi allemaal,
Ik wil eindelijk een beginnen om mijn server met daarop Windows 2003 x64 en VMWare server 2 opnieuw op te zetten. Daarbij wil ik zowel Windows 2003 x64 als hoofd OS als VMWare server gaan droppen. Redenen:
  • VMWare Server is te traag en vooral op i/o gebied te gevoelig. Als ik 1 VM afsluit hangt de rest
  • Ik wil een MythTV server gaan draaien die ik in een VM wil stoppen. Ik moet de USB cardreader en de PCI DVB kaarten aan mijn VM kunnen toewijzen. VMWare Server kan dat niet.
  • De alternatieven draaien niet onder Windows 2003
Nu ben ik voor de vervanging van VMWare naar Xen (al dan niet via Citrix Xenserver) en KVM aan het kijken en ik wil eerst een poging wagen met KVM. Nu lijkt Fedora 12 het verst qua OS-en met KVM dus zat ik hiernaar te kijken. Mijn hoofd OS wil ik verder ook nog de volgende zaken laten afhandelen:
  • Fileserver
  • FTP server
  • Domain server (ik maak nu gebruik van een Active Directory met roaming profiles (3 personen). Die wil ik proberen op dezelfde wijze onder Linux te krijgen)
Hebben jullie tips om die aan te pakken? Is Fedora 12 inderdaad een goede keuze om mee te beginnen als Hoofd OS? Ik wil hier overigens 3 VMs met CentOS 5.4 op draaien en 1 Windows 2003 VM.