Voor mijn applicatie ben ik bezig met Unittests. Ik heb mijn applicatie gebouwd met behulp van het Zend Framework en voor de tests gebruik ik de Zend_Test module. Dit heb ik aardig werkend, maar ik loop tegen een probleem aan wanneer ik alle tests draai. In mijn taakbeheer verschijnen dan namelijk zeer veel postgres.exe processen. Het lijkt er dus op dat de database verbinding niet volledig wordt afgebroken wanneer een test klaar is.
Ik heb al geprobeerd in de __destruct van de Zend_Db_Abstract module een disconnect aan te roepen, maar dit mag niet baten. Ik zou het vreemd vinden als ik in de tearDown() van al mijn tests hier iets voor aan zou moeten roepen.
Heeft iemand een soortgelijk probleem (gehad)? En hier een oplossing voor gevonden?
Hierbij mijn setUp() methode in de meeste testscases:
Ik heb al geprobeerd in de __destruct van de Zend_Db_Abstract module een disconnect aan te roepen, maar dit mag niet baten. Ik zou het vreemd vinden als ik in de tearDown() van al mijn tests hier iets voor aan zou moeten roepen.
Heeft iemand een soortgelijk probleem (gehad)? En hier een oplossing voor gevonden?
Hierbij mijn setUp() methode in de meeste testscases:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| protected function setUp(){ $this->initRequiredData(); $this->application = new Zend_Application( APPLICATION_ENV, APPLICATION_PATH . '/configs/application.ini' ); $this->bootstrap = array( $this, 'appBootstrap'); parent::setUp(); } |
"Chaos kan niet uit de hand lopen"