Verwijderd

Topicstarter
Achtergrondinfo:
Ik wil m ijn HDD recorder vervangen door een HTPC. Nu heb ik er onlangs één tweedehands aangeschaft om wat te experimenteren. Helaas past de kast (Antec Versio) niet helemaal lekker en ik ben op noek naar passend. De enig kasten die in aanmerking komen zijn lagere, dus met low profile PCI(-e) kaarten. Ik heb nu een normale hoogte Hauppage 500 dual tuner.

Als ik nu een nieuwe TV kaart ga kopen, ben ik dus verplicht een LP kaart te kopen en ik wil er niet teveel geld aan uitgeven. Ik wil wel tegelijk kunnen opnemen op zender 1 en kijken naar zender 2 of 3. Heb ik daar per sé een dual tuner voor nodig? Ik kan toch mijn Ziggo signaal splitsen en 1 kabel rechtstreeks om mijn TV aansluiten en de andere op de HTPC? Dan kan ik gewoon opnemen via de HTPC en ondertussen gewoon TV kijken, of werkt dit niet zo? De TV is via HDMI aan mijn HTPC verbonden overigens.

Mijn huidige HDD recorder zit momenteel tussen de Ziggo kabel en de TV in, doorgelust zeg maar. Is dit voor een HTPC ook nodig?

Ik heb al wat gezocht op Google, maar ik kan het antwoord niet vinden.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:42

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan je Ziggo signaal inderdaad splitsen. Een kabel gaat rechtstreeks naar je HTPC hier kan je dan kijken of opnemen. En de andere kabel gaat rechtstreeks naar je TV/Decoder. Hier kun je dan kijken.

Wil je opnemen en kijken tegelijkertijd op je HTPC dan heeft die wel 2 tuners nodig.

Wat betreft doorlussen hangt denk ik af van de tuner. Of deze dit ondersteund of niet.
Zitten er 2 coax aansluitingen op (in/out) dan ondersteunt de TV tuner dit en kan je alles net zo aansluiten als je dat nu hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, als ik het goed snap heb ik dus alleen een dual tuner nodig als ik via de HTPC ook TV wil kijken?

Dan doe ik toch al niet, aangezien ik via de TV digitaal kijk en mijn HTPC vooralsnog analoog wil aansluiten, totdat er een betaalbare digitale oplossing verkrijgbaar is.