Op zoek naar PC Speakers

Pagina: 1
Acties:

• AsoT
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:53
Ik zoek naar nieuwe boxjes om mijn Logitech X-530 setje te vevangen omdat ik opzoek ben naar toch wat betere geluidskwaliteit dan deze set. Ik heb al wat 'research' gedaan en tot nu toe ben ik bij deze setjes uitgekomen

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.eu/images/upload/concept_b_200_black_300x300x72.jpg
(klik voor info)
http://www.trustedreviews.com/multimedia/review/2009/10/22/Teufel-Concept-B-200-USB-Speakers/p1
+ USB Hub
+ Onafhankelijke geluidkaart
+ Geluid gewoon goed
- Bass niet zo goed als met 2.1 set, maar is wel goed aanwezig

Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.eu/images/upload/concept_c_200_usb_black_300x300x72.jpg
(klik voor info)
http://alatest.com/apps/r...usb%2Fpe3-77043487%2C2%2F

+ USB
- Geen speaker kabel meegeleverd
- Geluid niet zó goed
- Duur voor het geluid

Afbeeldingslocatie: http://www.bosebelgium.be/BE/nl/Images/p_companion3_m_seriesII_tcm54-8558.jpg
(klik voor info)

Het probleem is bij reviews die ik gelezen heb, vind ik over de Teufel 2.0 set alleen maar goede commentaar maar dan vooral met Jazz/Klassiek/Rock... Nu, ik heb geen idee hoe 'goed' dit zal klinken als ik naar mijn genre van muziek luister (Trance, Dance, Electro, Techno, ....) Over de bose heb ik minder goede kritiek gelezen alleen dat de bass beter is dan de Teufel 2.0 set. Wat uiteraard komt door de 'dedicated' sub. Maar wat ik uiteindelijk best zou kopen zou ik echt niet weten.Over de teufel 2.1 set heb ik ongeveer hetzelfde gelezen als over de Bose. Van mij mag de bass wel redelijk aanwezig zijn maar ook weer niet overheersen.

Als je andere/betere suggesties hebt, post ze a.u.b hier want ik heb echt geen idee wat ik zou kopen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:56

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd

Hoezo eigenlijk geen surround ?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

omdat je voor 200 euro geen surround set hebt die fatsoenlijk muziek kan weergeven

• AsoT
Dat setje ziet er inderdaad zeer goed uit. Ik denk dat ik ze binnenkort zal bestellen, vooral deze lijntjes hebben me daartoe aangezet.
Although the Audioengine 5 speakers sound awesome, they are not ultra-top-of-the-line speakers like the "X-1 Grand SLAMM Series II"
speakers which can be found for about $75,000 per pair. Let's be real! The A5's are very high quality, amazing bang-for-the-buck speakers
intended for computer, MP3 player, and home theater use. They far surpass other high-end speakers in the same price market.

Verwijderd

veel goede verhalen gehoord over de Swan M10

Afbeeldingslocatie: http://media.audiojunkies.com/swan-speakers.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.marioaudio.nl/swans-m10-aktief-systeem-p-18226.html?language=en

• lucsch
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05-2012
Heb hetzelfde probleem gehad voor wat betreft de selectie van een goed en niet al te duur systeem, dat toch nog kwaliteit diende te leveren.

Heb me recent een Creative GigaWorks T3 aangeschaft, en het resultaat is zeer goed: absoluut tevreden over de aankoop. Dit is een 2.1 setje en het klinkt geweldig! Vooral de (wired) remote is leuk: je kan er nog een extra toestel aanhangen (bv. MP3 player oid) en tevens een hoofdtelefoon.

Na wat rondzoeken te koop voor ongeveer 160 EUR. Dus bijna aan de helft van een Bose (die, toegegeven, ook zeer goed uit de hoek kwam).

Rgds

Luc

• AsoT
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:28:
veel goede verhalen gehoord over de Swan M10

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb niet bepaald de bedoeling om de subwoofer op m'n bureau te plaatsen en aangezien daar de volume knop zit laat ik die toch maar staan :(

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Hi-stands.eu is trouwens een prima webshop! Prima verzending en ze nemen netjes de telefoon op :)

• AsoT
Jordy van e schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:00:
Hi-stands.eu is trouwens een prima webshop! Prima verzending en ze nemen netjes de telefoon op :)
Leuk voor te weten :D

[ Voor 40% gewijzigd door AsoT op 10-01-2010 01:57 ]

• AsoT
Ik heb ze net besteld bij Hi-stands.eu. Ik kan niet wachten tot ik ze heb....

*Maakt plaats op zijn bureau*

• AsoT
Ik heb ze vandaag ontvangen, en ze klinken echt TOP, zowel op iPod als op PC.

Ik zal er wss een review van proberen schrijve om anderen ook aan te zetten om deze TOP speakers te kopen :)

Verwijderd

Hoi Asot

Even iets over Teufel..

Onlangs heb ik bij een vriend de Concept C200 USB beluisterd en ik was onder de indruk van de kwaliteit. Aangezien ik ook toe was aan een nieuwe speaker set en ik nogal een liefhebber ben van helder geluid heb ik na het lezen van veel reviews de gok genomen en de Concept B200 USB besteld. Die heeft een losse versterker met 4 kleine versterkers die de hoge en lage tonen per speaker apart(!) aansturen. In de reviews las ik dat het bereik in het lage tonengebied ietwat teleurstellend kan zijn. Ik was dan ook bang voor een teleurstelling maar niets is minder waar..

Toen ik de speakers uitpakte dacht ik eigenlijk "oei, plastic fantastic...???" todat ik ze aansloot! Jeetje wat een fijn geluid komt er uit deze dingen! Het is ongelooflijk hoe helder deze set klinkt. Wat de reviews schrijven over het gebrek aan bas vind ik eigenlijk reuze meevallen. Er zit zeker genoeg bas in deze set en er is geen 'gat' tussen de hoge en lage tonen. Als je de set extreem luid laat spelen (en dat kunnen ze met 120 watt versterking!) neigt het wel naar een extra subwoofer maar dan ben je echt nieuwe trommelvliezen nodig want er is geen enkele vervorming op maximaal volume. Natuurlijk kan je de bas niet vol open draaien maar dat is ook niet nodig. Deze set is uitermate harmonieus en ik ben er dan ook laaiend enthousiast over. Ik luister veel naar elektro en house en ik hoor geluiden in de nummers die ik nog nooit eerder had gehoord.

Ik zat te twijfelen tussen Teufels Impaq 40 stereo set en deze set en de reden dat ik hiervoor heb gekozen is dat deze een eigen geluidskaart heeft. Dat kwam goed uit aangezien mijn geluidskaart van mijn laptop kapot is. Toch is er nog veel winst te behalen in geluidskwaliteit als je een goede cd speler aansluit op de AUX van de versterker. En dan wel originele cd's erin doen hè want die zijn beter opgenomen als zelf gebrande!

Echt, ik ben zeer tevreden over deze set. Hij is ver boven mijn verwachtingen en aangezien ik een goede Marantz receiver in de woonkamer heb ben ik best bekend met kwaliteits audio. Voor mij komt er straks ook een Teufel Home cinema set!

Oja, het verzenden vanuit Duitsland duurde bij mij 3 dagen. Valt reuze mee vind ik.

Groetjes!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-02 22:26
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:26:
Hoi Asot

Even iets over Teufel..

Onlangs heb ik bij een vriend de Concept C200 USB beluisterd en ik was onder de indruk van de kwaliteit. Aangezien ik ook toe was aan een nieuwe speaker set en ik nogal een liefhebber ben van helder geluid heb ik na het lezen van veel reviews de gok genomen en de Concept B200 USB besteld. Die heeft een losse versterker met 4 kleine versterkers die de hoge en lage tonen per speaker apart(!) aansturen. In de reviews las ik dat het bereik in het lage tonengebied ietwat teleurstellend kan zijn. Ik was dan ook bang voor een teleurstelling maar niets is minder waar..

Toen ik de speakers uitpakte dacht ik eigenlijk "oei, plastic fantastic...???" todat ik ze aansloot! Jeetje wat een fijn geluid komt er uit deze dingen! Het is ongelooflijk hoe helder deze set klinkt. Wat de reviews schrijven over het gebrek aan bas vind ik eigenlijk reuze meevallen. Er zit zeker genoeg bas in deze set en er is geen 'gat' tussen de hoge en lage tonen. Als je de set extreem luid laat spelen (en dat kunnen ze met 120 watt versterking!) neigt het wel naar een extra subwoofer maar dan ben je echt nieuwe trommelvliezen nodig want er is geen enkele vervorming op maximaal volume. Natuurlijk kan je de bas niet vol open draaien maar dat is ook niet nodig. Deze set is uitermate harmonieus en ik ben er dan ook laaiend enthousiast over. Ik luister veel naar elektro en house en ik hoor geluiden in de nummers die ik nog nooit eerder had gehoord.

Ik zat te twijfelen tussen Teufels Impaq 40 stereo set en deze set en de reden dat ik hiervoor heb gekozen is dat deze een eigen geluidskaart heeft. Dat kwam goed uit aangezien mijn geluidskaart van mijn laptop kapot is. Toch is er nog veel winst te behalen in geluidskwaliteit als je een goede cd speler aansluit op de AUX van de versterker. En dan wel originele cd's erin doen hè want die zijn beter opgenomen als zelf gebrande!

Echt, ik ben zeer tevreden over deze set. Hij is ver boven mijn verwachtingen en aangezien ik een goede Marantz receiver in de woonkamer heb ben ik best bekend met kwaliteits audio. Voor mij komt er straks ook een Teufel Home cinema set!

Oja, het verzenden vanuit Duitsland duurde bij mij 3 dagen. Valt reuze mee vind ik.

Groetjes!
Leuk dat je ook meteen op hear.nl reageerde ;)
Niks negatiefs hoor verder.. ik kwam alleen letterlijk dezelfde review tegen.. en hoewel ik vind dat je een prima review geeft.. is 2x letterlijk dezelfde niet teveel van het goede? :)

Verwijderd

Ik heb gewoon Logitech speakers type X-140 gekocht en mijn cambridge 5.1 setje weggegooid. Dit is veel handiger, minder drader etc. En best goed geluid.

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-01 08:40
logitech z-2300 heeft echt power:)
alleen als je echt heeel hard gaat lijken de middentonen een beetje achter te blijven
maar zolang je binnen de normen van geluidsoverlast blijft is het geluid echt perfect

je krijgt een mooi controle paneltje voor op je bureau, met volume-, bass- en standbyknop.
ook heeft dit paneltje een 3.5 jack zodat je een koptelefoon kan inpluggen zodat je niet helemaal naar je pc hoeft ( is in mijn geval wel handig maar niet iedereen heeft zijn pc op de grond staan ofc )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:15

JT

VETAK y0

Ik zou even kijken naar de Creative T20. Beter mid én hoog dan zo een beetje elke satelliet van welk pc 2.1 setje dan ook. Het Swan setje ken ik niet, maar ziet eruit alsof die nog een redelijk formaat satellieten hebben, wat in z'n voordeel spreekt. 2.1 setjes met kleine satellietjes met kleine drivers zou ik lekker laten staan; het is fysiek onmogelijk om daar laag-mid uit te halen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49
Voor het 'mixen' met een Behringer BCD-3000 op m'n laptop + geluidskaart (zie signature) ben ik nu ook op zoek naar een 2.1 setje. Mijn oog is gevallen op de Logitech Z-2300 (heb tevens de Z-500 en die bevalt 'prima'), maar ook de Teufel Concept C200 USB zit in de race. Heeft iemand ervaring met beide sets? Er zal voornamelijk hardstyle mee afgespeeld worden. :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:26:
Ik heb gewoon Logitech speakers type X-140 gekocht
twijg92 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:33:
logitech z-2300 heeft echt power:)
JT schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:50:
Ik zou even kijken naar de Creative T20.
AsoT schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:58:
Ik heb ze net besteld bij Hi-stands.eu. Ik kan niet wachten tot ik ze heb....

*Maakt plaats op zijn bureau*
;)

Ik ben benieuwd naar jouw mening over die actieve Audio engine speakers :)

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 23-01-2010 11:28 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1