Toon posts:

Van PC DVI-I > VGA > composiet (tulp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd wil ik van PC: DVI-I > VGA > composiet (tulp). Zodat ik internet op mn tv kan kijken. Kan dit? Heb voor de rest geen analoge uitgangen nl.

Zo had ik t in gedachten:
Van DVI-I naar VGA via dit:
http://www.campusshop.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00627590

Dan van VGA naar tulp via dit:
http://www.yagoda.nl/naar...adapter-kabel-p-2541.html

Gaat dit zonder omvormers etc?
DVI-I kan ook analoog uitsturen.

M'n videokaart: ATI Radeon HD 4550

Ben benieuwd...

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Heeft de 4550 geen s-video op de kaart zitten? da's een veel kortere weg. (standaard LP kaarten hebben DVI/s-video.. welk merk/model heb je? En laat ook even weten wat voor tv je hebt.

en "internetten" op de tv.. in welke res, 640x480? of verwacht je veel meer te trekken met die tulp-aansluiting? ik waarschuw je alvast voor heel erg slecht leesbare pixelbrei (met opzet geen letters)

[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 04-01-2010 01:48 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:17

Wildfire

Joy to the world!

neliz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:47:
Heeft de 4550 geen s-video op de kaart zitten? da's een veel kortere weg. (standaard LP kaarten hebben DVI/s-video.. welk merk/model heb je? En laat ook even weten wat voor tv je hebt.

en "internetten" op de tv.. in welke res, 640x480? of verwacht je veel meer te trekken met die tulp-aansluiting? ik waarschuw je alvast voor heel erg slecht leesbare pixelbrei (met opzet geen letters)
Inderdaad, het heeft weinig zin om te doen wat de TS wil. Als het werkt dan is de resolutie erg laag en de kwaliteit belabberd. Ik weet iig nog wel dat toen ik een TV met HDMI had gekocht en ik de PC via HDMI kon verbinden, ik echt verbaasd stond over de kwaliteit van het beeld. Haarscherpte tekst, terwijl voorheen met s-video het maar een erg blurry gedoe was :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
neliz schreef op maandag 04 januari 2010 @ 01:47:

Het gaat mij puur om de vraag: kan het wat ik wil, ja of nee?
Of kan het alleen als ik nog een adapter/omvormer erbij gebruik?

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Alles kan. maar heb je geen s-video op je kaart zitten? volgens mij krijg jer namelijk de koppelstukjes (svideo-tulp) standaard bij je kaart.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Nee geen s-video. Alleen RGB, DVI-I en HDMI.
Mn TV is 8 jaar oud. Ik gebruikte voorheen tulp naar mn TV vanuit mn PC en zo was uitzending gemist etc. erg goed te doen. Vandaar dat t me handig lijkt als ik dit for the time being nog door kan zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, 8 jaar is in de computerwereld erg lang...

Dat gezegd, die "RGB" uitgang kan geheid ook composite leveren over één van de daarbij horende tulppliggen (meestal groen), en als dat niet lukt kan je TV geheid ook RGB-signalen over SCART accepteren (met een RGB->SCART adapterblokje). Check voor dat eerste de documentatie van je videokaart. Voor die tweede moet je achterhalen of je TV RGB over SCART accepteert (bijna altijd het geval).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1