Toon posts:

[Werkstation] Programmeursbak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de BBG's zit nergens een configuratie voor de echte programmeurs die zich onder ons, Tweakers bevinden...

Daarom had ik gevraagd of er mensen zijn die misschien hun (huidige) configuratie zouden kunnen posten of tips kunnen geven bij het samenstellen van zo'n werkstation?

Vriendelijke groet,

Mathias Lavaert

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

Hot Pixel

King of no pants

Ligt dat niet een beetje aan de taal waarin je progged?
Als je een front-ender coder bent heb je véél minder nodig dan wanneer je bijvoorbeeld C++ progged of niet?
De enige 'universele' tip die ik kan bedenken is dat je vooral veel monitors hebt (3) met een flinke resolutie (een samsung 2343NW heeft 2048*1152 en kun je nog 90 graden draaien ook. Ideaal voor code).

edit* oh ja, en natuurlijk een flink toetsenboard en/of muis! *edit

[ Voor 8% gewijzigd door Hot Pixel op 04-01-2010 08:26 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Neem aan dat de meeste programmeur's wel wat verstand van het samenstellen hebben, daarom zal er wel geen BBG zijn.
Ik zou zelf gewoon voor aardig wat RAM gaan en een snelle CPU. Afhankelijk van wat je programmeert kan een goede videokaart ook belangrijk zijn. Dat is het wel wat :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05

Matis

Rubber Rocket

Phyxion schreef op maandag 04 januari 2010 @ 08:29:
Neem aan dat de meeste programmeur's wel wat verstand van het samenstellen hebben, daarom zal er wel geen BBG zijn.
Ik zou zelf gewoon voor aardig wat RAM gaan en een snelle CPU. Afhankelijk van wat je programmeert kan een goede videokaart ook belangrijk zijn. Dat is het wel wat :)
Zolang je niet gaat virtualiseren is veel (4+ GB) RAM overkill. Ik werk momenteel op een Linux systeem met 2GB geheugen. Dat werkt voortreffelijk.
Daarnaast is een krachtige CPU wel weer aan te raden, ikzelf heb een Intel Xeon 5500. Wij kopen onze systemen kant en klaar bij Dell.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik werk op zowel Linux als Windows (en meer OSs) in C/C++/Java etc. Van belang is een lekker snelle disk en/of netwerk als je sources van een ander systeem komen), en een stevige processor. Als je kunt parallelliseren of met meerdere gebruikers op hetzelfde systeem werkt, zijn meerdere CPUs sterk aan te bevelen.

Voor 1 user met Visual Studio 2005 (of hoger) is 2Gb geheugen wel het minimum. Voor multi-user linux zou ik minimaal 4Gb nemen. Ik denk dat je tegenwoordig je best moet doen om een 'slecht' systeem te kopen, of je moet echt absoluut budget systemen nemen (<500 euro).

En o ja, backup. Ook leuk als je een dag geknutseld hebt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de tips, heb intussen al zitten rondneuzen... Normaal draai ik linux voor Java/PHP/Python development

Omdat ik met linux werk had ik gedacht aan een nVidia kaartje omdat die toch wel de beste drivers ter beschikking stellen.

Het probleem stelt zich nu wel dat ik geen enkel budgetkaart kan vinden met dual-dvi (Van nVidia dan wel te verstaan)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:05

Matis

Rubber Rocket

Ik weet niet wat jij budget noemt, maar pricewatch: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M heeft dat gewoon.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12 12:56

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je moet ook op Nvidia (met een tweede i ipv een e) zoeken, dan kom je stukken verder in je zoektocht gok ik zo
:)

Verwijderd

Topicstarter
sebastius schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:40:
Je moet ook op Nvidia (met een tweede i ipv een e) zoeken, dan kom je stukken verder in je zoektocht gok ik zo
:)
Typo 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Matis schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:16:
Ik weet niet wat jij budget noemt, maar pricewatch: Asus EN8600GT SILENT/HTDP/512M heeft dat gewoon.
Die is wel nogal eindereeks en moeilijk te vinden.
Pagina: 1