Toon posts:

Nieuwe monitor gezocht - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe monitor, ik heb op dit moment nog een 15 inch Iiyama maar vind deze nu toch echt te klein. Ik gebruik mijn PC voornamelijk voor internet/office/fotobewerking.

Ik zoek een monitor in de maten 19/22/24 inch, 24 inch is maximaal.

Voor fotobewerking gelden weer andere eisen volgens mij, ik wil mijn monitor ook calibreren voor fotobewerking.

Hebben jullie goed types / modellen?

Met vr gr

baselier

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ruwweg kun je de huidige TFT-schermen indelen in 3 categorieën, namelijk de techniek achter het panel: TN, PVA en IPS (met allen z'n onderverdelingen uiteraard); maar het principe is dat TN het goedkoopste is met de eigenschappen goed te zijn voor gamers (hoge reactietijd -> laag aantal ms) maar relatief slecht is met kleuren.

PVA is beter met kleuren, maar minder bedoeld voor te gamen (doorgaans medium geprijsd).

IPS is goed in beide (daarom ook het duurste).

Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat je meer gebaat bent bij een PVA scherm (ik ben zelf hier ook naar op zoek). Naar mijn inziens zijn Samsung en Dell de grote spelers op de markt van TFT's. Dell begint echter pas rond 500 euro bij zijn PVA paneel (shoot me if i'm wrong); terwijl Samsung er eentje aanbied voor rondom de 250 euro:

pricewatch: Samsung Syncmaster F2380

Ik spreek dan wel even over de 23'' -en 24'' range, bij de rest van de maten zou je het zelf ff moeten opzoeken.
En uiteraard zijn andere fabrikanten ook het opzoeken waard..

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 04-01-2010 09:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

**LET OP** Welke monitor moet ik kopen?
In dit topic worden alle aspecten aangehaald waar je op moet letten als je een monitor gaat kopen. Dus zorg dat je eisen duidelijk zijn en ga dan op zoek naar een monitor. Reviews van gebruikers kun je onder andere hier vinden: http://tweakers.net/price...ws/cat/344/monitoren.html

Omdat we op GoT verwachten dat je eerst zelf aan de slag gaat hiermee en zelf probeert de voor jou beste monitor uit te zoeken, en ik daar weinig van terug zie in dit topic, gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.