Windows 7 64 bit -> DVD lees snelheid instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 04:34
Een terug kerend thema bij een nieuw OS: hoe stel je in Windows 7 64 bits de DVD lees snelheid zo in dat hij geen herrie maakt bij het afspelen van een DVD film. Zelfde verhaal voor een audio CD. Moet toch een eenvoudig freeware tooltje voor zijn? En ja, ik heb al gezocht, Google en het forum... Bedankt voor de hulp alvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Technattic op 03-01-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Waarom zou wat werkt voor Vista x64 niet werken voor Windows 7 x64?

Onder andere Nero Drivespeed schiet me te binnen. Maar sowieso zou je kunnen zoeken op "DVD drive speed control".

Misschien heb je op de verkeerde termen gezocht (die overigens in je TS horen te staan, samen met relevante specs ipv alleen de topic titel).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Hi. Nero Drivespeed heb ik reeds geprobeerd maar werkt niet. Een 32 bits DLL kan niet worden gevonden. Ik ben dus op zoek naar een tool met native 64 bits uspport. Verder zijn relevante specs niet van toepassing hier omdat het voor elke PC altijd een probleem is. Maar bedankt voor het meedenken.

[ Voor 28% gewijzigd door Technattic op 03-01-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
En dat is dus waarom je relevante specs moet vermelden.
- Wat voor DVD-drive hebben we het over?
- Welke versie van Nero Drivespeed hebben het over?

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Nero DriveSpeed werkt bij mij ook niet in Windows 7 maar dat komt wellicht omdat Nero niet geinstalleerd is.
Drive Power Manager werkt prima maar dat is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
Het is probleem is met elke drive. Zelfs laptop drives stijgen bijna op . Snap niet dat meer mensen er last van hebben. Draaien zeker continu boenke boenk muziek. :-) Ik ga dat CD bremse eens proberen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De meeste mensen kijken/luisteren films/muziek van hun HD, niet van zo'n ouderwets schijfje :w

Enige nadeel daarvan is natuurlijk dat je het schijfje eerst moet rippen, maar daarna kan je het schijfje voor altijd opbergen en krijg je een mooie collectie op je HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Toch niet. Ik heb/had verschillende drives die automatisch de snelheid verlagen als een dvd video of audio cd wordt afgespeeld.
Slogra schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:10:
De meeste mensen kijken/luisteren films/muziek van hun HD, niet van zo'n ouderwets schijfje :w

Enige nadeel daarvan is natuurlijk dat je het schijfje eerst moet rippen, maar daarna kan je het schijfje voor altijd opbergen en krijg je een mooie collectie op je HD.
Het eerste wat ik doe nadat ik een cd heb gekocht is rippen naar mijn HD en dan de cd opbergen in de kast. Zo blijven mijn audio cd's in perfecte staat en heb ik mijn muziek altijd ter beschikking.
Voor dvd video's is dat de moeite niet omdat ik die meestal toch maar 1x bekijk.
Pagina: 1