Van grote behuizing naar kleine behuizing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een klein probleem: Ik zou graag mijn huidige grote behuizing willen veranderen in een kleine behuizing, hiermee bedoel ik dat alles wat in de Big Tower is, ik in een Mini Tower of horizontale desktop behuizing wil stoppen.
Hieronder ziet u de specificaties van mijn huidige systeem:
  • Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD4P
  • Processor: Intel Core I7 920 met stock koeler.
  • Werkgeheugen: Kingston Valueram 6 GB DDR3 1333 MHz
  • Hardeschijf: Samsung 750 GB
  • Videokaart: Nvidia GeForce GTX 285
  • Behuizing: Sharkoon Rebel 12 Value Edition
  • Voeding: Cooler Master Real Power M620
  • DVD brander: Samsung SH-S223F
Ik heb zelf ook rondgekeken en een aantal aardige desktop behuizingen gezien die gewoon full ATX zijn. Alleen ben ik benieuwd of mijn videokaart er wel inpast en of het allemaal niet te warm wordt. Of kan ik het spul maar beter verkopen en eventueel een laptop aanschaffen?

Alvast erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Standaard Mini Towers en Desktops hebben wel ruimte voor een lange GPU, maar dat gaat ten koste van de interne 3,5" bays (HDD's). Of dat een probleem is hangt van het precieze model en je eigen eisen af.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van een aardig grote Miditower naar een Antec P180Mini gegaan. Past perfect allemaal, op het ATX-moederbord na. Die had vervangen moeten worden met een M-atx. Voor de rest sluit alles goed op elkaar aan, kan ik de draden achterlangs wegwerken en hou ik helaas weinig speling tussen de videokaart en Harde schijf. Het is op het begin wel even passen en meten, maar als het goed is kan je dit vaak op elkaar afstemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
Ik heb zelf ook rondgekeken en een aantal aardige desktop behuizingen gezien die gewoon full ATX zijn. Alleen ben ik benieuwd of mijn videokaart er wel inpast en of het allemaal niet te warm wordt. Of kan ik het spul maar beter verkopen en eventueel een laptop aanschaffen?
Verkopen en vervangen door een laptop? Dit is toch echt een redelijk krachtig game-beestje, dat heb je niet zomaar vervangen door een laptop... of je moet geld over hebben voor een dure gamelaptop? Of je geeft niet om de prestaties van dit systeem?.. Tis toch een leuk systeempje zo bijelkaar, als je niet zoveel om de setup geeft dan heb je sowieso al een hoop geld uitgegeven...

Alle onderdelen zullen prima moeten passen in een beetje ruime ATX desktop of mini-tower, het enige waar ik mij zorgen om zou maken is de videokaart, die GT285 is toch een redelijk lange jongen. Je hebt wel maar 1 harddisk intern volgens de specs die je opgeeft, dus in principe zou de 'kont' van het kaartje gebruik kunnen maken van een leeg 3,5" of soms 5,25" bay achter het pci-e slot, want een flinke jongen als een GT285 wil zelfs al eens ruimte problemen opleveren in een 'standaard' ATX tower, dus in nog kleinere behuizingen wordt dit alleen maar krapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Als je een laptop aanschaft zal je veel performance, vooral merkbare GPU performance, moeten inleveren. Tenzij je een paar duizend wilt uitgeven voor een gamelaptop.

Wat goedkoper is dan dat is om een m-ATX behuizing te kopen. Zoals deze Silverstone . Deze heeft veel ruimte voor een videokaart, qua lengte en is niet duur (69,-).
En dan je huidige moederbord verkopen en een m-ATX moederbord kopen. Bijvoorbeeld een van deze: drie stuks m-ATX