Philips boxen geven (te) zacht geluid

Pagina: 1
Acties:

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Ik heb hier een 5.1 surround setje van Philips staan voor de pc (klik voor plaatje). Nu is het zo dat ik hier een erg raar probleem mee heb. Dit probleem was er opeens toen ik een paar maanden terug de pc aanzette.

Als ik geluid afspeel, hoor ik heeel zacht het geluid (als ik in windows het geluid op max heb staan), draaien aan de volumeknop van de boxen zelf werkt niet: geluid blijft evenzacht.

Als ik echter de stekker van de centrale box (incl aan/uit en volumeknop) uit de subwoofer haal, hoor ik wel normaal geluid uit de boxen en subwoofer, maar dan moet de volume in windows wel op max staan.

Er is dus iets raars aan de hand met de centrale box, want als ik die dus deconnect gaat het probleem (gedeeltelijk) weg.

Wat ik heb geprobeerd:
Ander surround set op mijn pc aangesloten: werkt normaal
Huidige set op een andere pc aangesloten: zelfde probleem

Op een andere pc was het me wel gelukt om het geluid in windows zo hard te zetten dat je de muziek redelijk goed uit de boxen (incl de centrale box) kon horen, dus hij is niet defect toch :?

Zo... nu eerst een Bavaria

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-02 14:42
Gebruikt deze set gewoon netspanning of wordt deze van stroom voorzien door de pc?

• dntje
Gewoon netspanning gebruikt hij :)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Klinkt als een gevalletje garantie, aangezien het in de set lijkt te zitten, het probleem gedeeltelijk verdwijnt wanneer je iets van de set loshaalt en je pc het met een andere boxenset wel prima doet, en dezelfde boxenset op een andere pc net zo reageert.

Ik ken de set verder niet maar hij heeft geen speciale surround/dolbystand die hem de manier waarop audio aangestuurd wordt aanpast?

[ Voor 95% gewijzigd door spone op 03-01-2010 23:57 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• dntje
Voor zover ik weet niet :? Het lijkt wel alsof de volumeknop van de boxen gewoon niet werkt en standaard zacht staat, want de boxen doen het eigenlijk prima maar dan zacht...

Is er geen mogelijkheid om de volume op te hogen?

Verwijderd

Gewoon onder de garantie laten maken

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:29
Alles wel goed aangesloten? Geen stekkers verkeerd om of gewoon in verkeerde aansluitingen gedaan?
Pagina: 1