Pc Crasht vaak, kom er zelf niet meer uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marschmellow
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 09:41
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een probleempje met mijn computer, hij crasht vaak als ik games aan het spelen ben.
Nouja, of je het crashen kunt noemen, de hele computer freeze'st eigenlijk, hij doet niks meer. Ctrl Alt Del werkt niet, alt-tab werkt niet. En af en toe komt er ook een soort brom uit m'n boxen. Eerst dacht ik al aan de harde schijf, maar, deze krijg geen error's in HDTune. Drivers zijn ook in orde, heb ik al nagekeken, dus dat zit wel goed. Maar ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt,

Pc Specs nog even op een rijtje:
- CPU: AMD Athlon X2 6000+ 3,1 gHz
- Moederbord MSI K9N Neo V3
- Geheugen Corsair XMS2 Xtreme Performance - geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) DDR2
- Videokaart EVGA 9800GTX+
- Voeding: Be quit Straight Power 600W
- HDD: Samsung Spinpoint 640GB

verder zitten er nog een paar harde schijven is qua opslag, maar deze kunnen toch geen problemen veroorzaken?

btw, als dit topic verkeerd staat, zeg het even,:)

edit: even de pc specs aangepast, wist ze niet precies, dus had het topic alvast gemaakt zodat ik het dan kon opzoeken;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marschmellow op 03-01-2010 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Pc Specs nog even op een rijtje:
- Moederbord MSI
- Geheugen
..
Dat zijn geen specs, dat zijn vage benamingen van juist zo ongeveer de belangrijkste componenten. 'k Zie trouwens ook geen cpu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:35
In CSL staat een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter FAQ.
Deze dingen zou je kunnen proberen.
De brom uit je speakers, je zou kunnen proberen om muziek af te spelen. Als je systeem dan vastloopt, dan heb je aan het geluid dat de speakers maken ook wat. Speelt muziek af, dan is het de scherm die vasthangt. Als muziek een kleine loop maakt lijkt je computer helemaal te hangen. En als je niks hoort dan kan het iets zijn van je geluid drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marschmellow
P-Storm schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:00:
In CSL staat een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter FAQ.
Deze dingen zou je kunnen proberen.
De brom uit je speakers, je zou kunnen proberen om muziek af te spelen. Als je systeem dan vastloopt, dan heb je aan het geluid dat de speakers maken ook wat. Speelt muziek af, dan is het de scherm die vasthangt. Als muziek een kleine loop maakt lijkt je computer helemaal te hangen. En als je niks hoort dan kan het iets zijn van je geluid drivers.
Ik heb het inderdaad al eens meegemaakt dat de pc hetzelfde deed met gewoon muziek af te spelen, en dan heb ik idd een kleine loop erin zitten, maar, het komt meer over als een brom, denk een loopje van een paar ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Memtest draaien, cpu stressen, temperaturen meten, kijken of alle fans wel draaien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marschmellow
Tsurany schreef op zondag 03 januari 2010 @ 21:14:
Memtest draaien, cpu stressen, temperaturen meten, kijken of alle fans wel draaien.
memtest uren gedraait, geen fouten. cpu stress, kan uren doorgaan, fans draaien gewoon

maar, soms hangt die na 5 min al vast, en, soms pas na uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik ben al een tijdje van Windows af maar herken de problemen wel een beetje. Ik had het destijds met één spel, dat bleek in het spel te zitten (geheugenallocatie).

Later heb ik soortgelijke problemen gehad met een videokaart die niet 100% meer was. Toen had ik het alleen bij zware grafische belasting (dus spellen met hoge eisen), ik kan het me niet goed meer herinneren maar volgens mij raakte toen de GPU overhit en probeerde hij de videoberekeningen dan maar softwarematig op te laten lossen door de CPU waardoor mijn systeem bevroor (met het geluid van een hangende mp3).

Let wel: ik probeer mee te denken, ik ben geen PC-goeroe.

[ Voor 5% gewijzigd door Wilf op 03-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik vermoed ook dat de gpu te warm wordt, of een chipset op je mobo wellicht. Probeer deze temps eens uit te lezen net na die is vastgelopen en anders kun je ook voorzichtig aan de heatsink van je gpu en mobo voelen hoe warm deze zijn.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wilf schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:06:
GPU overhit en probeerde hij de videoberekeningen dan maar softwarematig op te laten lossen door de CPU waardoor mijn systeem bevroor
Dan crasht het systeem gewoon, de CPU gaat geen videoberekeningen overnemen.

Maar nog altijd, je temperaturen, hoe zijn die?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Als de TS nu, zoals reeds gevraagd, de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens doornam en alles daar in uitprobeerde, dan was vrij rap duidelijk waar het probleem nu zit.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Pagina: 1