Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sata schijf word niet gezien

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 12:28
Hallo,

Heb sinds kort een pc gekocht. Via alternate besteld.

Deze config.heb ik besteld:
Asus M4A79XTD EVO + Phenom II 955BE bevat één AMD Phenom II X4 955
HD: Western Digital WD10EADS
Geheugen: GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit

Wanneer ik de pc aangesloten heb en wil boten vanaf windows sp2 home edit. incl raid driver vanaf de website lukt dit niet en gaat de pc niet verder.
Ik heb inmiddels diverse melding gehad. maar het installeeren lukt nog steeds niet.

Wanneer ik boot met de sata kabel aangesloten op sata _E1 dan ziet de pc wel de harddisk maar niet de bios.
Wanneer ik deze aansluit op een gewone sata poort van 1 t/m 6 willekeurig. dan ziet de pc de harddisk niet maar wel de bios.

Dan krijg ik de melding: No harddisk detected

Daarnaast word bij het booten vanaf cd wel de installatie gestart,na het kopieeren van bestanden, word het scherm zwart met een knipperende cursos. En gebeurt er verder niks. Ook al een andere cd geprobeert. Helaas geen resultaat.

Ook de ide master en slave op non gezet. Ik weet het even niet meer. heb ook diverse forums geraadpleegd maar kom er niet uit.

Wie helpt me hier verder mee?

Ghanz

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Met "windows sp2 home edit" bedoel je Windows XP? Zo ja, dan moet je via een floppydrive of via een ge-slip-streamde zelfgemaakte XP dvd je sata driver installeren.

• soetie
Ja is windows xp home met sp2 en raid drivers zoals vermeld. Helaas gebeurt er verder niks hiermee.!

driver vanaf website gehaald asus!

Ghanz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je op F6 drukt bij het installeren van het systeem en dan de drivers inlaadt vanaf een floppy, worden de drivers dan wel gewoon geladen?
Je zegt dat er niets mee gebeurt, maar wat probeer je dan nu precies te doen?

• soetie
het betreft dus een geslipstreamde installatie met driver van asus. Deze vanaf de cd van asus geslipstreamd

Dus F6 knop hoeft dan niet gebruikt te worden. Omdat ik geen floppydrive meer heb.
Vervolgens worden de bestanden gekopieerd en dan komt er een zwart scherm met een knipperende cursor.
Verder gebeurt er helaas niks.

Ghanz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat je dan niet de juiste drivers hebt. Heb je de RAID of de AHCI drivers geslipstreamed?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Vaak moet je met de driver cd eens opstarten (voor dat je windows gaat installeren), dan krijg je iets om een floppy mee te maken met de juiste drivers. Die kun je dan weer met de F6 tijdens het opstarten gebruiken.
USB floppy werkt btw ook :)
Dit zou echt moeten werken...

Andere Sata kabel evt ? HD testen / formateren in andere machine of via zo'n USB adaptor voor externe HD ?

[ Voor 27% gewijzigd door bonus op 04-01-2010 10:25 ]

Atari 4 ff'r 😊

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica