CD-wisselaar doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Hallo,

Ik heb een 5 cd-wisselaar van Technics. De laatste tijd doet hij echter vreemd. In het begin doet het apparaat het goed, echter wanneer hij een tijdje aanstaat en naar de volgende cd wil afspelen zie je het motortje moeilijk doen en moeizaam kleine bewegingen maken. Hij begint niet met draaien. Na een afkoelperiode van ong. 3 kwartier doet hij weer gewoon normaal.

Het apparaat wordt vrij warm en ik had al eerder het probleem dat hij ging haperen op de helft van de cd. Dit probleem heb ik volgens mij verholpen door de rail van de lens wat te oliën.

Het apparaat is al wel 20 jaar oud, dus misschien is hij gewoon op....

Wie kan mij helpen?

• Japsuh
  • Nu online
Is er niemand die een idee heeft?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 21:56
Je hebt zelf al geconstateerd dat het een hitteprobleem is. Zit er misschien een fan in die niet meer draait? Zijn er hopen stof aan de binnenkant? Eventueel een vieze lens die door de hitte niet meer kan focussen?

• Japsuh
  • Nu online
Er zit niet eens een fan in :) Ik vind het vreemd dat dit de laatste tijd is, de afgelopen 20 jaar heeft hij op een vieze lens na prima gedaan.

De lens kan het niet zijn, want het motortje gaat gewoon niet draaien.

[ Voor 20% gewijzigd door Japsuh op 06-01-2010 18:37 ]

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:58

dodo79

witte dikke tonnie

ik gok op een gaar motortje,
en anders de aansturing die niet genoeg power meer kan leveren (condensators).

omdat het kan!

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 22:30
Waarschijnlijk is het motortje intern versleten en lopen de lagers niet meer lekker als ze warm zijn. Enigste goede oplossing is een nieuw loopwerkje plaatsen. Als de speler verder in orde is, is hij dan wel weer zo goed als nieuw.

Als er een standaard KSS-213 loopwerk in zit kun je dit al voor zo'n 10-15 euro repareren.

• Japsuh
  • Nu online
Helaas, ik denk niet dat hij zo'n standaard loopwerk heeft. Dit is 'm trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://img690.imageshack.us/img690/4371/schermafbeelding2010010bx.png

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 22:30
Mmm moeilijk te zeggen zo, heb je een typenr of durf je hem zelf open te schroeven? Dan kun je kijken wat er op het loopwerk staat.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 23:49

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Indien die carroussel snaaraangedreven is, wellicht tijd voor een nieuw snaartje?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Pagina: 1