ATI 3870 bij Catalyst 9.12 installatie BSOD

Pagina: 1
Acties:

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik volg al lang Tweakers.net en GoT. En nu is toch het moment aangebroken dat ik jullie om hulp vraag.

Specs:
Dell XPS 420
C2D E8500
ATI 3870
Chipset Intel X38
4GB RAM
Screen: LG 37LC51

Ik heb een paar weken Ubuntu 9.10 gebruikt maar ben gisteren terug overgeschakeld op Windows 7 (x64). De installatie van Windows verloopt vlekkeloos, installatie van de drivers gaat ook vlot tot ik de drivers van de GPU moet installeren. Bij de driver versie op de website van Dell kreeg ik bij het begin van de installatie een BSOD. Daarna probeerde ik de drivers van ATI zelf, dus Catalyst 9.12. Maar bij deze kreeg ik ook bij het starten van de installatie een BSOD. Daarna ben ik opzoek gegaan naar oudere drivers op Techpowerup, bij de installatie van deze drivers kreeg ik ook een BSOD.

Oké, Windows x64 is misschien het probleem, dus maar ergens zoeken naar een x86 windows 7.

Installatie windows 7 x86 voltooid, op naar de installatie van de Drivers. Chipset, Wireless,... tot aan de GPU.
Eerst terug geprobeerd met de Dell drivers, dit resulteerde terug in een BSOD. Terug geprobeerd met de ATI drivers, dit gaf ook een BSOD.

BSOD:
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x000000ca (0x0000000b, 0x86c2d3a0, 0x00000001, 0x00000000). A dump was saved in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Report Id: 010310-17955-01.

Deze fout code is in de beide Windows versies (x64 en x86) hetzelfde. En ook bij de verschillende drivers. Het internet bracht niet veel hulp.

Oké, nu begon het bij mij al te kriebelen.
Mss is het de Dell GPU bios die raar doet, daarna opzoek gegaan naar een standaard ATI 3870 (512MB) bios, booten into dos. Atiflash open gooien, backup maken van de oorspronkelijke BIOS, standaard (gedownloade) BIOS erop. Flash completed, geen probleem.

Ik start op, windows laadt alles (zonder driver dus) en begint zelf een windows driver te installeren. Dit gaat allemaal vlekkeloos. En ik probeer terug de Catalyst driver te installeren. Hierbij terug een BSOD. (Nog steeds dezelfde).

Nu ben ik dus uitgepraat. Weet er iemand een oplossing?
Alvast bedankt!

PS: De drivers uit de windows Update werken, maar geven geen OpenGL ondersteuning. En ik heb ook gezocht naar alternatieve drivers, maar er is weinig of geen ondersteuning voor windows 7.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-05 14:05
gewoon drivers pakken van ATI zelf
Ik heb een XPS 430, de opvolger van de 420, die ik overigens ook gehad heb, maar dat terzijde.
Je kan gewoon van de ATI driver pakken van de site zelf. Moet voldoende zijn. Kijk ook ff of je alle .net framework updates enzo hebt, daar wil de driver wel eens moeilijk op doen!

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Ik heb het probleem opgelost door terug over te stappen op Vista.
Daarmee kan ik nu toch al even verder, maar ik zou graag overstappen op Windows 7.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer de driver en CCC eens apart te installeren.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TabacosPrimeros
  • Niet online
Had ik ook al geprobeerd, maar na gisteren heb ik Windows 7 helemaal opgegeven. Een kennis van mij had pas een gloednieuwe PC gekocht (Core i7, 2x SSD, maximus Formula III, win7 enz.) En had er een linksys wireless adapter bijgekocht (WUSB100 v2). Hij had de laatste driver gedownload van de linksys website, en de driver kon in device manager geïnstalleerd worden, maar hij kreeg in geen netwerkverbinding (ook geen icoontje dat er een device is voor een netwerkverbinding te maken).
Dan maar gaan chatten met de linksys helpdienst die maar 1 oplossing had: terug gaan naar de winkel.

Dus zit ik maar met 1 vraag: Hoe zit het met Windows 7 en drivers?

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik kan uit ervaring spreken dat de standaard drivers van windows 7 voldoen voor de HD3870. ( geen dell machine :X )

Heb je die geprobeerd of direct andere gedownload? ( welke bij mij overigens ook gewoon werkte..)

[ Voor 6% gewijzigd door Humma Kavula op 10-01-2010 17:58 ]

Wear Sunscreen!

Pagina: 1