Op woensdag 07 maart 2001 15:32 schreef hybridz het volgende:
mediums, media is allebei goed
Lamborghini, jij beweert heel veel dingen, maar waarom denk je dat? Waar zijn je redenaties? Waar zijn je bewijzen?
Waarom missen er altijd bewijzen en redenaties als het over geesten e.d. gaat?
Echte bewijzen, zodanig dat het in deze wereld als waarheid wordt aangezien, zijn er denk ik weinig. Waarom? Omdat het nou eenmaal dingen zijn die je niet kunt zien of die je niet vaak meemaakt.
Ik haal mijn meeste gedachtes hierover uit de boeken van een medium dat leefde van eind 1800 tot 1920 geloof ik, en uit nederland kwam. De schrijver heet Jozef Rolof.
Deze schrijver is een veelzijdig medium en heeft zijn boeken soms zelfs als schrijvend medium gemaakt. (dit wil zeggen dat het medium niet schrijft maar de geest met behulp van het lichaam van de schrijver. Als de schrijver dus klaar is weet deze niet wat die heeft geschreven. Klinkt heel vreemd maar sowieso een boek bestaat uit hele grote delen die op die manier zijn geschreven.)
Eigenlijk zijn er geen bewijzen totdat je het zelf een keer meemaakt. Als je zelf bij een medium bent geweest die bijv. je laat praten met een keenis van je die is overleden.
Een ander ding wat ik nog wil opmerken is dat als je al die theorien waar ik nu mee loop te gooien eens rustig nagaat en overdenkt dan zul je waarschijnlijk tot de conclusie komen dat het allemaal best eens zo zou kunnen zijn. Hoe vervelend het soms ook is of onbegrijpelijk.
Als laatste wil ik nog zeggen dat in de boeken van die schrijver ook delen uit de bijbel worden besproken, en waarin wordt uitgelegd wat er wel en niet klopt uit de bijbel. Dus ook leuk om te lezen