Hoi vanuit een warm en lekker zonnig Curacao u allen de beste wensen voor 2010! (Sorry kon het niet laten)
Ben bezig met een upgrade van mijn huidige HTPC
Config:
AEorigin 15e kloon van eBay met 7 inch touchscreen.
Gigabyte MA-GA78GM-S2H rev.1.0 mobo.
AMD Athlon x2 4450e
Grote cpu lamelkoeler (merk weet ik even niet) met 120mm low rpm van Scythe
Samsung Spinpoint F1 1T harddisk
Pioneer BDC-202BK Blu-ray DVD combo firmware 1.07
Hauppage PVR 150 MCE
Cinergy Terratec DVB-S2 kaart met CI module
4 Gb Kingston 667 Mhz DDR2 geheugen
Windows Vista Home Premium 32 bit
Arcsoft TotalMedia Theatre 3 Platinum
AnyDVD HD (hier in andere regio van DVD's en zo)
Nu was ik bezig met een clean install van Windows 7 Home Premium x64, maar dat ging niet goed. Met het afspelen van een Blu-ray werd mijn cpu-load zo zwaar dat mijn systeem meerdere malen in een keer uit viel.
Ook na het aanpassen van meerdere instellingen om de prestaties te verbeteren en de laatste ATI Catalyst driver te installeren bleef het probleem bestaan. Toen ik met AMD overdrive mijn cpu prestaties probeerde fine te tunen was het helemaal gedaan. Of mijn cpu kapot of mijn bord.
Enfin... tijd om dan maar geheel up te graden...
Besteld:
Asus M4A785G HTPC/RC moederbord (aparte voeding voor geluid en tulpaansluiting!)
AMD Phenom 9850BE (om terug te tunen)
Anysee E30TC (kijken of TDS hier het erop doet)
Verder begonnen om mijn kast te modificeren. Bovenop gaten gemaakt om warme lucht kwijt te kunnen. En verder zit ik er over na te denken om mijn harde schijf anders te monteren om resonantie te minimaliseren. Al verschillende opties overwogen, zoals ophangen in elastiekjes en zo, maar toen kwam ik deze tegen:

iemand hier ervaring mee en of in zijn kast gebouwd? Zo ja nog tips?
Geeft mij de mogelijkheid om zoveel mogelijk low profile in te bouwen om warmte ophoping tegen te gaan. Is ook een stuk goedkoper dan een ssd o-) pci TV-kaarten komen er ook niet meer in.
Het enige waar ik dan nog naar moet kijken is he resonantie van de blu-rayspeler. Probleem is dat ik hem niet te los in de rubbers kan hangen, want dan is de open/closeknop niet te bedienen.
Nu ligt alles los dus tips zijn NU welkom!
Oh ja goede (free-)software voor mijn touchscreen is ook nog welkom want dat blijft een drama (zou bij een nieuwe aankoop dat ook niet aanraden...).
Ben bezig met een upgrade van mijn huidige HTPC
Config:
AEorigin 15e kloon van eBay met 7 inch touchscreen.
Gigabyte MA-GA78GM-S2H rev.1.0 mobo.
AMD Athlon x2 4450e
Grote cpu lamelkoeler (merk weet ik even niet) met 120mm low rpm van Scythe
Samsung Spinpoint F1 1T harddisk
Pioneer BDC-202BK Blu-ray DVD combo firmware 1.07
Hauppage PVR 150 MCE
Cinergy Terratec DVB-S2 kaart met CI module
4 Gb Kingston 667 Mhz DDR2 geheugen
Windows Vista Home Premium 32 bit
Arcsoft TotalMedia Theatre 3 Platinum
AnyDVD HD (hier in andere regio van DVD's en zo)
Nu was ik bezig met een clean install van Windows 7 Home Premium x64, maar dat ging niet goed. Met het afspelen van een Blu-ray werd mijn cpu-load zo zwaar dat mijn systeem meerdere malen in een keer uit viel.
Ook na het aanpassen van meerdere instellingen om de prestaties te verbeteren en de laatste ATI Catalyst driver te installeren bleef het probleem bestaan. Toen ik met AMD overdrive mijn cpu prestaties probeerde fine te tunen was het helemaal gedaan. Of mijn cpu kapot of mijn bord.
Enfin... tijd om dan maar geheel up te graden...
Besteld:
Asus M4A785G HTPC/RC moederbord (aparte voeding voor geluid en tulpaansluiting!)
AMD Phenom 9850BE (om terug te tunen)
Anysee E30TC (kijken of TDS hier het erop doet)
Verder begonnen om mijn kast te modificeren. Bovenop gaten gemaakt om warme lucht kwijt te kunnen. En verder zit ik er over na te denken om mijn harde schijf anders te monteren om resonantie te minimaliseren. Al verschillende opties overwogen, zoals ophangen in elastiekjes en zo, maar toen kwam ik deze tegen:
iemand hier ervaring mee en of in zijn kast gebouwd? Zo ja nog tips?
Geeft mij de mogelijkheid om zoveel mogelijk low profile in te bouwen om warmte ophoping tegen te gaan. Is ook een stuk goedkoper dan een ssd o-) pci TV-kaarten komen er ook niet meer in.
Het enige waar ik dan nog naar moet kijken is he resonantie van de blu-rayspeler. Probleem is dat ik hem niet te los in de rubbers kan hangen, want dan is de open/closeknop niet te bedienen.
Nu ligt alles los dus tips zijn NU welkom!
Oh ja goede (free-)software voor mijn touchscreen is ook nog welkom want dat blijft een drama (zou bij een nieuwe aankoop dat ook niet aanraden...).
[ Voor 4% gewijzigd door CrashHouse op 03-01-2010 19:39 ]
Macoholic & Mavic